eko

love it or leave it!

Lyckat dop!

Kategori: Min vardag

Dagen igår vart jätte lyckad! Är så nöjd!

Natten mot igår så sov Nemo jätte dåligt. Tror att det var nerverna hehe! Han var vaken flera timmar i streck, sov en timme och vaknade sedan igen. Kände hur pulsen steg för att det var ju som gjort för att han skulle vara trött och grinig hela dagen pga det. Vi klev upp vid 7 och började stöka på. Vid halv 10 så var Nemo trött och Danne gick och la honom. Gick rätt så bra. Jag gjorde allting klart med fikat och mig själv och laddade inför det som komma skulle.

Vid halv 12 kom syrran och hennes familj. Vi käkade lunch och jag fick låna lite stolar och porslin av dom. Nemo sov fortfarande. Då klockan blev 12 så öppnade jag dörren till rummet han sov i för att han skulle vakna. Men näe, då! Han sov verkligen jätte djupt! Till sist fick jag väcka honom så att vi skulle hinna, dopet skulle ju börja klockan 13.00. Då vi var på väg ut genom dörren hemma så säger syrran "Glöm inte dopklänningen." För den hängde ju kvar så snyggt på sin galge i hallen. Tack sis!

Nemo var jätte snäll i kyrlan och grät inte eller någonting. Allt var så vackert och perfekt! Hans morfar tände dopljuset, mormor läste dikten "fotspår i sanden", farfar hällde upp dopvattnet och farmor läste evangeliet om Jesusu och barnen. Jag läste en tackbön. Det var verkligen super fint!

Syrran och henns familj åkte hem till oss tidigare och slog på kaffe och fixade ordning lite här innan gästerna kom. Alla gästerna fick plats och hade det trevligt. Fast jag fick sjukt mycket fika kvar. Fikasugen någon? Fick jätte många fina presenter och vi och Nemo är så nöjda. Han börjar bli en rätt så rik liten man. Hade lagt fram en bok så att alla som medverkade fick skriva en lite text till honom. Alla skrev så fina saker, kommer bli kul för han att läsa då han blir stor.

Trots att Nemo var oerhört trött så kunde han inte komma till ro igår kväll. Han var inte grinig eller så, tvärtom så var han nästan gladare än vad han varit på länge. Hände det nåt med honom då han blev döpt eller?! Både jag och Daniel försökte få honom att sova jätte länge men han låg bara och skrattade och sprattlade i sängen. Tyvärr har han inte sovit så bra inatt utan har vaknat mycket. Vaknade redan vid 6 och tyckte att det var dax att kliva upp.

Har ännu inga kort från dopet men jag kan bjuda på lite kort på dukningen så länge.

Dukning
DukningDukningDukningDukning

Tack alla ni som medverkade och gjorde dagen till ett fint minne!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: