eko

love it or leave it!

Trött...

Kategori: Min vardag

Ja vad ska kan jag säga. Jag är slut som artist. Har fortsatt mitt bakande idag. Är nu tredje sorten jag bakar till dopet. Danne jobbar ju såklart så jag har får försöka styra ihop det här bäst fan jag vill. Känns som att hela dopet ligger på mina axlar och om inte jag fixar allt fika, checkar att vi har tillräckligt med stolar, bestick, tallrikar mm så får folk helt enkelt stå här rakt upp och ner nästa lördag och kanske dricka ett glas vatten eller så. Fast då får dom turas om för vi har inte glas som räckar till allihopa. Vore ju trevligt att få lite hjälp!

Fick tokstressa iväg på affären för att handla sånt som saknades till mitt bullbak då Danne kom hem på lunch. Att ta med Nemo på affären idag kändes inte aktuellt då han varit väldigt grinig hela dagen.

Har bakat världens kladdigaste bullar idag. Degen var hur kladdig som helst och precis när jag står med händerna nere i degen och försöker få nån ordning på den så vaknar huligan-Nemo. Ensam som jag är så får jag fort tvätta av mig men innan jag har pallrat mig till hans säng så är han allt annat än glad och jag får avsätta lite av min dyrbara baktid till att trösta honom. Degen börjar jäsa på bänken, något som den inte alls skulle göra just då. Efter detta så är Nemo helt plötsligt totalt osjälvständig. Han accepterar ingenting annat än att jag bär honom. Kul att det går så bra för mig med allt.


Bullbak

Som om inte allt detta vore nog så har jag dessutom haft jordens ledvärk i vhöger axel och vänster hand sen 5-tiden imorse. Det vägrar släppa. Gissa hur lätt det är att baka då man knappt kan varken öppna eller stänga handen?! Min knoge är röd och uppsvullen och det gör rent ut sagt förbannat ont!

Min reumatiska hand

Kände att jag måste få beklaga mig lite för nu är jag rätt så less faktiskt. Försökte hålla dopet jätte litet och har bjudit väldigt lite folk för att det skulle vara så enkelt som möjligt men det enklaste vore nog att inte ha något dop alls tror jag.

Näe, tro om jag ska försöka laga middag. Hade egentligen tänkt baka mer idag men jag hinner fan inte!

Kommentarer

  • Ejkej säger:

    Vet precis vad du menar. Har bakat bröd hela veckan och stressar som en idiot och karln förstår ingenting. Liiite jobbigt när man samtidigt ska underhålla en bebis. Jomen mamma håller bara på att riva lite morötter förstår du! Men imorrn smäller det för oss!

    2009-09-04 | 19:22:46
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/
  • Anna-Karin säger:

    Ja, skönt att ha det överstökat. Fast det blev ju väldigt bra till slut. Vet inte om vi kommer på Öppna imorrn, Ossian är jätteförkyld. :(

    2009-09-07 | 11:22:16
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: