eko

love it or leave it!

BVC besök

Kategori: Min vardag

Idag var vi till BVC för ettårskontroll. Nemo är nu 78 cm lång, väger 11,5 och hattmåttet ligger på 45,8. Han följer sin kurva jätte bra. Var en läkare som klämde och kände på honom och allt såg bra ut. Känns toppen bra! Han fick även vaccin. Han grät en stund men det gick över snabbt. På eftermiddagen blev han väldigt grinig, var inte alls sig själv. Tog tempen på honom och mycket riktigt, feber it is, 38,7. Får väl se hur natten blir. Han hade väldigt svårt att komma till ro stackarn. Men nu sover han iallfall.

Har även krattat en massa idag. Är inte alls myket snö kvar här nu och jag vill ju ha fint här på gården tills Nemos ettårskalas. Är himla mycket som måste ordnas tills dess.

Har hunnit med två små promenader idag med. Har köpt en ny stegräknare som jag har invigt idag. Ett bra och enkelt sätt att få motivation att komma ut och röra på sig. Min förra stegräknare var helkass. Om jag tex gick en timmes promenad så registrerades bara kanske 40 minuter av den. Surt! Den här är enkel, inga massa finesser den räknar bara steg. Men jag har blivit rekomenderad den här så jag hoppas verkligen att den är bra. Har beställt den här.


Idag går mina tankar till en nära vän och hennes familj. Önskar det fanns nåt jag kunde göra. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: