eko

love it or leave it!

I´m back!

Kategori: Min vardag

Datorn funkar igen. Felet var att mitt virusprogram beslöt sig för att bli ett virus...eller nåt sånt. Hur som helst så funkar det igen.

Här följer en resume utav min dag...

Sedan jag kom hem från jobbet idag så har allt verkligen gått rakt åt skogen. För det första så fanns det såklart ingen middag eller ens tanke från min sambo vilken middag vi skulle äta idag. Grävde fram kyckling ur frysen och skar upp lite potatis som skulle bli klyftpotatis. Har jordens grinigaste unge fastklistrad runt mina ben. Vet inte vad det var med honom men han blev helt plötsligt totalt osjälvständig och grät så fort jag gick en meter ifrån honom. Satte honom i sin stol så han skulle få kolla på då jag skulle göra aioli. Han gallskriker då jag kör igång elvispen. Fick handvispa hela majonnäsen! Satte sedan igång att städa inne i badrummet då jag har en märklig fobi mot ostädade badrum. Mitt i stöket så fick Danne en körning och jag var plötsligt ensam med skurhinkar, grinolle och den halvfärdiga middagen. Satte mig ner för första gången sedan hemkomsten och gav Nemo mat. Mitt i matningen så hör jag hur en av katterna går och tokjamar. Tänker inte så mycket mer på det tills jag hör "splat". Jävlar! Kattlådan står ju i badkaret sedan jag skurade. Springer in på toa och möts av en härlig hög kattbajs där lådan SKULLE stå. Skyndar mig att torka upp det varpå Nemo blir vansinning för han satt ju och väntade på nästa sked med mat. Stressar tillbaka till barnet och forsätter mata honom. Inser att barnet är i stort behov av ett bad och börjar tappa upp ett bad till honom. Då faller hälften av hans badleksaker ner bakom badkaret. Jag drar fram badkaret och då lossnar en av fötterna till karet. Nemo står bredvid mig och gör "tvåan". Försöker panikartat sätta tillbaka fotjäveln men utan resultat. Nemo börjar grina för han vill ju bada nu! Tar av Nemo blöjan, tappar den på mitt nyskurade golv med innehållet neråt. Nemo blir vansinning då jag försöker tvätta av honom det värsta. I med ungen i badet, glömde halkmattan så han slår en volt i badkaret. Han gör inte illa sig men blir jätte rädd. Upp med ungen i min famn och trösta, blir dyblöt. I med ungen igen. Själv försöker jag kravla under karet för att få tag på alla hans leksaker. Ser att det inte är rengjort på länge under badkaret. Tar duschmunstycket för att spola bort det värsta. Nemo drar duschen ur min hand och den far runt i rummet med full stråle på. Precis då kommer Danne och undrar om maten är klar. Jag får en mental härdsmälta... Danne tar över badningen och jag stressar ut i köket och gör klart middagen. Då vi till sist ska äta så knastrar det då man tuggar på klyftpotatis, den är inte tillräckligt rengjord... Morgondagen kan bara bli bättre!

Kommentarer

  • Sis säger:

    Hahahaha! Fy f*n vad jag garvar! Inte för att jag önskar dig såna där jobbiga dagar men du skriver så himla kul! Om det är till nån tröst så är mina dagar så där alltsom oftast också. Kom ihåg bara att man prövas hårdast om man är stark. Kram.

    2010-04-26 | 12:19:40
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • sandra säger:

    Kul att man inte är ensam om såna helvetesdagar...Ibland vill man bara krypa in under en sten och bosätta sig där nåra månader....men som sagt, det kan bara bli bättre!

    2010-04-26 | 15:49:05
    Bloggadress: http://kaldolman.blogg.se/
  • Sofia säger:

    Jag döööööööööööör, vad roligt! Ungefär som med Yesflaskan.... Åh vad jag lider med dig. Men efteråt är det himla roligt!

    2010-04-28 | 10:26:38
    Bloggadress: http://mabinta.blogspot.com

Kommentera inlägget här: