eko

love it or leave it!

Ring till springvikarien

Kategori: Min vardag

Sov dåligt inatt med. Klev upp med Nemo vid halv 6. Fortfarande feber. Fick ett tips av sjuksyster om att kombinera Ipren och Alvedon. Toppen bra tips! Mådde mycket bättre efter det och har faktiskt kännt mig rätt pigg sedan dess.

Att vara vikarie är inte alltid så lätt. Med tanke på att du aldrig vet när du får jobba så kan det bli väldigt intensiva perioder av jobb då du inte törs tacka nej till jobb, för vem vet när det behövs vikarie nästa gång. Så har det varit för mig nu. Har verkligen tokjobbat ett tag nu men jag tror att det har lugnat ner sig igen på jobbet igen. Min chef ringde och gav mig ledigt resten av veckan då det inte behövdes nån extra i helgen. Ca två timmar senare ringer dom igen om vill ha in mig imorn ändå. Bara att tacka och ta emot. Men visst känns det lite surt. Bara för att jag inte har ett fast jobb så betyder ju inte det att jag inte kan ha andra planer än att sitta och vänta på jobb. Fast jag får ju skylla mig själv som tackar ja till allt, jag har ju faktiskt ett valmöjlighet även om det inte alltid känns så.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: