eko

love it or leave it!

Sjuk, frisk, sjuk.

Kategori: Min vardag

Idag har inte varit nån kul dag. Kände redan igårkväll att natten inte skulle bli kul eftersom jag fick så ont i halsen. Dessutom tog min nässpray slut så jag var totalt igenmurad i näsan. Har legat vaken större delen av natten och sipprat honungsvatten. Då Nemo vaknade halv 5 imorse så raglade jag dit och gav honom välling. La sen ner honom i sängen igen med hopp om att han skulle somna om. Tog tempen på mig själv, 38,7. Efter bara en liten stund så drog Dannes alarm igång. Nemo hade fortfarande inte somnat och jag började inse att han nog inte skulle göra det heller. Släpade mig upp och tog en Ipren för att ta ner febern. Måste ju få ner febern för att kunna ta hand om Nemo någorlunda. Hörde hur Nemo satt och lekte i sängen och jag tänkte att så länge han är nöjd får han vara kvar där. Efter ett tag så började jag toksvettas, febern var på väg ner. Gjorde sedan mitt bästa för att vara en bra mor åt min morgonpigge son. Framåt eftermiddagen så ringde Danne och frågade om han skulle ta ledigt resten av dagen. Ja tack snälla! Det här håller inte. Nemo var inte alls särskilt nöjd med att han mamma låg avslagen på soffan. Då Danne kom hem så gick jag och la mig. Sov ett bra tag och har sen mest bara legat och glott i sängen. Framåt kvällen blev jag något piggare och trodde att det hade vänt. För ett tag sen började jag frysa igen. Febern är tillbaka. Grejt!

Pratade med min chef för att tag sen och hon rådde mig att stanna hemma imorn och vila. Ett bra råd tyckte jag. Så nu är jag ledig imorn och jag hoppas verkligen att jag mår bättre då. Vad är det för jävla förkylning?! Den bara tar om hela tiden och man blir aldrig frisk. Först bröt det inte ut riktigt, sen då jag mått dåligt ett tag och trodde att det var på väg bort då blir jag plöstligt sämre. Vet hur många som helst som har det likadant. Nu får det vara nog!

Nu ska jag ta med mig täcket som jag sitter invirad i och gå till sängs. Antar att det inte blir så mycket sovit inatt heller men vila är ju alltid bra. God natt!

Ps. Nemo hälsar och tackar för påskägget han fick idag. Pingu ligger bredvid honom i sängen nu. =)

Kommentarer

  • Sis säger:

    Usch gulla, håller verkligen med dig om att det är en jävla förkylning! Jag blir heller aldrig frisk, men är åtminstone feberfri. Krya på dig och försök vila så gott det går. Kram.

    2010-04-08 | 08:54:41
    Bloggadress: http://.messersmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här: