eko

love it or leave it!

Detta har hänt

Kategori: Min vardag

Här hemma är det lite små kaotiskt. Dels så håller dom för fullt på att installera bergvärmen och dra vattenburet i hela huset plus att vi nu äntligen håller på att renovera klart våran trappa. Det är ju endast 2½ år sedan vi började. Det är saker överallt, dammigt och rörigt. Jultämmningen i hemmet är lika med noll. Ställde några adventsljustakar i fönstren varav Nemo rev ner en av dom så den började lysa jätte starkt. Ställde in en liten julgran på Nemos som han roar sig med att dra i och ut kontakten och plocka av allt pynt Jag ger upp. Ser och som att vi bor i en krigszon.

I övrigt så håller Nemo låda ända tills 21.00 på kvällarna nuförtiden. Börjar misstänka att han får sova för länge på dagarna. Idag ska vi prova att väcka honom efter 60 minuter få se om det gör någon skillnad. I vanliga fall så brukar han sova 90 minuter och på dagis vette gudarna hur länge han sover. Problem är det iallafall så det måste vi ändra på.

Igårkväll var jag på kvinnojourens studiecirkel. Det handlade om sexuella övergrepp på barn. Jag mådde fysiskt illa hela kvällen. Väljer att inte gå in på det nåt djupare för det gör mig så illa till mods.

Julkorten är knäppta men det är ju något fel på våran digitalkamera så dom går inte att föra in på datorn. Toppen!

Går på mitt månadsvikariat på fredag. Känns okej. Det var ganska lätt att säga jag till att jobba julen då den var så långt bort men nu då julen kommer närmare så känns det inte lika bra längre. Mina ersättningsdagar är snart slut med. Blev tilldelad 300 dagar 2004 och det är samma dagar jag tar av än men nu är dom slut. Har ingen aning om vad som händer sen. Har  svårt för att vara positiv just nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: