eko

love it or leave it!

Matvägran

Kategori: Min vardag

Här hemma råder matvägran. Nemo vägrar bestämt att äta nånting annat än gröt, färsk frukt, frukt puré, smörgås eller välling med banan i. Å inte heller av dessa grejer äter han särskilt mycket av. Ett och annat kex slinker ner med, men ser han att jag så mycket närmar mig med en sked med riktig mat så kniper han ihop läpparna och skakar på huvudet. Har lagat alla möjliga sorters mat till honom men icke! Han har varit lite kinkig i några dagar tidigare men nu är det verkligen tvärstopp. Nu tror ju inte jag att det är någon fara med honom, han har ju lite att ta av. Men man vill ju gärna att han ska få i sig av alla näringsämnena och det tvivlar jag starkt på att han får nu. Är väl den där tanden som spökar igen antar jag. Men jag förstår honom, ingen kul att äta då det gör ont i munnen. Om han inte hade börjat bitas då jag ammar dagtid så skulle jag definitivt ha jobbat upp mjölkproduktionen igen men nu får han nöja sig med det lilla han får i sig. Kan inte göra mer än att erbjuda mat, vill ju inte tvinga honom.

Kommentarer

  • Emma säger:

    det är inte vad dom äter under en kort tid som räknas, utan i den långa loppet, så länge han äter välling/ammar är det ingen fara, det är bara att försöka med mat varje dag så ska du se att de går till sig! uscha jag avskyr ordet "fas" men ja, han är nog i en liten fas lillkillen din:D

    2010-02-23 | 20:56:32
    Bloggadress: http://ftr.blogg.se/

Kommentera inlägget här: