eko

love it or leave it!

Det ska vara Emma till nåt sånt.

Kategori: Min vardag

Ja om ni har slutat skratta sen inlägget om mitt projekt med Ikeamöbeln så kommer här ett nytt missöde À la Emma.

Vad är det för fel på mig?! Vet inte vad jag ska skylla på men jag har inte haft ett rätt på hela veckan tror jag. Hm, jag skyller på att Danne aldrig är hemma så att det blir jag som måste göra alla sysslor här hemma och då blir det som det blir. Nyfiken på vad jag har gjort nu? Jag ska inte hålla på det något mer nu. Så här var det: Jag skulle möblera om inne på Nemos rum nu när vi har den här finfina (?) bokhyllan att ställa in. Skulle flytta på sängen men den kom inte in för att fönsterbrädan var i vägen. Har ju tränat en del med hantlarna nu så jag är ju inte sämre än att jag ensam lyfter upp hela sängen och lyfter den över fönsterbrädan. Det var lite små svårt att få ner den på golvet för den hamnade som mot väggen och jag stod där och balanserade så gott jag kunde. Då jag tills sist får ner sängen på golvet så ser jag att jag tagit med mig halva tapeten med sängbenet. Är flera revor i tapeten. Tror ni att jag blir nå less?! Men vänta, det är inte slut än. Som den fiffiga hemmafrun jag är så måste jag ju såklart åtgärda detta på bästa sätt innan mannen i huset får syn på detta. Känner mig ju fortfarande lite dum över att jag misslyckades med mitt förra projekt så det här måste ju åtgärdas illa kvickt sen låtsas jag som ingenting. Fram med målarburken, hittar ingen pensel så jag tar en disksvamp (ja, vad skulle ni ha gjort?). Målar över så gott jag kan, tapeten är ju rätt så uppriven så det blir inte så snyggt. Då jag målat klart så ser jag att nyansen inte stämmer så bra. Kan det vara så...? Ja det kan det, jag har tagit fel färgburk! Har lyckats ta nån provfärgburk med en färg som vi ratade då vi renoverade där inne. Så inte nog med att tapeten är alldeles uppriven. Nu är den orange också. Feel free to laugh!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: