eko

love it or leave it!

Vi har problem ända upp till tänderna

Kategori: Min vardag

Igår var jag och klippte och slingade barret. Det blev jätte bra och jag känner mig mycket fräshare nu. Sedan blev det en tur på stan. Jag passade på att göra en massa ärenden som är lite små trixiga att utföra då Nemo är med.  På eftermiddagen var det dax för jobb. Har jobbat en hel del i februari så det blir nog lite klirr i kassan i mars. Underbart!

Idag var vi på studiebesök på förskolan som vi vill placera Nemo på. Både jag och Danne är överens om att vi absolut ville ha honom där. Vi skulle höras av om några dagar. Skönt att vi tycker precis lika jag och Danne, vore lite jobbigt om vi inte var överens på den punkten.

Sedan bar det av till BVC. Nemo fick träffa tandhygienisten. Kände väl till det mesta som hon hade att säga. Jag springer ju dit titt som tätt så jag borde ju veta hur man sköter sina tänder. Sedan var det dax för mätning och vägning. Sist Nemo var där så var han 8½ månad och vägde då 1077 gram, nu är han snart 10 månader och väger 1080. Han har i princip inte gått upp nånting. Han matvägrar fortfarande och idag har han inte ätit mycket alls, ratade till och med sånt han i vanliga fall tycker om. Men det går nog till sig bara tanden spricker igenom. På BVC så sa dom att vi skulle fortsätta ge honom saker han gillar. Hoppas han blir sig själv igen snart för det är ganska påfrestande både för honom och oss. Han är gnällig och har ont både i munnen och i magen. Det är så synd om honom, mammas lilla älskling!

Kommentarer

  • Ejkej säger:

    Bökigt med tandsingarna! Ossian har fått sina två där nere, men han har inte haft några större problem med dom faktiskt. Har dock hört att det kan vara värre när dom uppe tittar fram, så det längtar jag ju inte direkt efter.

    2010-02-26 | 13:02:39
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/
  • Nikko säger:

    Jobbigt med tänderna, Anar att sally har samma problem. Kul med dagis. Blir det långt ifrån där ni bor ?

    2010-02-28 | 10:43:06
    Bloggadress: http://dansbandsfarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: