eko

love it or leave it!

Another day in paradise

Kategori: Min vardag

Idag har jag varit till tandhygienisten. Brukar gå dit ungefär 2 gånger om året för att ta bort tandsten och kolla så att det ser bra ut. Jag är faktiskt väldigt noga med mina tänder. Pratade lite med henne om tandblekning. Är jätte sugen på det och tror faktiskt att jag ska unna mig det nån gång här framöver. Det kostade ca 1800 kronor. Men det får det vara värt. Jag gör verkligen ingenting åt mitt utseende längre. Var 5 månader sen jag blekte håret, klipper mig typ en gång i halvåret, solar aldrig, köper sällan och aldrig kläder. Jises, jag använder ju inte ens parfym lixom. Så det här får bli en present till mig själv. Jag fyller ju år om inte allt för länge. Fast det får nog bli framåt våren-sommaren som jag tar mig råd till tandblekningen.

Igår så sänkte vi Nemos säng. Han har varit så väldigt aktiv och flitig på att öva på krypningen i helgen så jag kände att det var nog dax. Han tackade mig genom att vägra sova. Hade tänkt gå och lägga mig tidigt igår men det gick lixom inte då Nemo var vaken.

Idag så gjorde jag klart projekt städa köket. Allt är nu rengjort, alla lådor, skåp, ugn, micro, kyl, frys. Rubbet! Det har tagit sin lilla tid men det har kännts skönt att ta det i min takt. Passade även på att barnsäkra köket. Är numera gardinlös. Ser lite muppigt ut men det kan inte hjälpas. Hade nog sett bättre ut om det inte fanns en gardinstång, då hade det kanske sett lite trendigt ut men nu petar det ut två hängen från väggen som inte ser så snyggt ut. Nästa rum jag ska ta mig an är nog vardagsrummet nere. Har kommit på att om man städar en sak varje dag så är det inte alls nå jobbigt.

Nu ska jag gå ner och hjälpa Danne med huliganen nere i spjälsängen som inte alls verkar vilja sova. Har kommit ifrån rutinerna och det kommer och biter oss i arslet nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: