eko

love it or leave it!

"Egentid"

Kategori: Min vardag

Idag åkte Danne hem till sina föräldrar för han skulle hjälpa till med renoveringen av deras kök. Nemo fick hänga med och umgås lite med farmor så jag blev helt själv här hemma. Vad gör man för lyxigt nu då? Jo såklart så drar jag igång ett städpojekt i storlek big. Stereon på max och jag dansade fram här med mopp och dammsugare som aldrig förr. Hann precis med att skura klart övervåningen då jag fick ett samtal om att Nemo varit kinkig och inte sovit som han skulle så de var på väg tillbaka med honom till mig. Jag blev skit less! Mest blev jag less på att jag inte tagit vara på min egentid bättre utan att jag hade städat VÅRAT gemensamma hem. Fick avbryta det jag höll på med och återgå till mitt liv som mamma. Där finns inte utrymme för några vilda utsvängningar med mopp och hög stereo. Hehe!

Min reumatism blir sämre och sämre. Har ju varit rätt okej ett bra tag nu. Det vill säga då jag får ont får jag inte lika ont som förut utan det är en smärta jag står ut med. Dessutom så har det satt sig mest i handleder och fötter och där står jag ut att ha ont. Men två nätter nu så har det suttit i axlarna och det är det värsta som finns! Kan inte tvätta håret, lyfta armen över huvudet, bakåt, rakt ut. Är helt orörlig. Det är värst på nätterna och förmiddagen så över dagen så är jag ganska skonad men då kvällen kommer och jag känner att jag får ondare och ondare då är det inte kul alltså. Varför ska jag vara drabbad av denna skit?!

I övrigt så kan jag säga att jag försöker att leva så nyttigt jag bara kan. Jag äter mängder med grönsaker och frukt och går ut på minst en halvtimmes promenad varje dag. Gick upp nåt kilo över jul och det vill jag bli av med igen. Har jag lyckats gå ner så mycket så vill jag gärna behålla vikten. Till frukost äter jag fiberhavregrynsgröt med krossade linfrön och psylliumfrön. Konsistensen är som snor men det är nyttigt. Till kvällsfika äter jag fruktsallad istället för alla mackor som jag tidigare alltid svullade i mig.

Gjorde sushi till lunch idag. Fast det blev en mesig variant med bara crabfish eftersom Danne skulle smaka med. Han har smakat en gång förut då jag hade köpt och tyckte att det var mindre gott så jag tänkte att om jag gör på crabfish så borde det gå bra. Tror inte att han tyckte om dom här heller men han åt ändå. Det är väl nyttigt va? Jag äter allt som är nyttigt vad det än smakar. Hm, hur ska jag tolka det?


Min fina sushi
Visst blev dom lite fin ändå?

Kommentarer

  • Ejkej säger:

    Åååh mumsigt värre med sushi! Då beställer jag en lunch hos dig snart...mmmm

    2010-01-22 | 15:11:18
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: