eko

love it or leave it!

Kalla snöiga januari

Kategori: Min vardag

Ååå vad jag har blivit dålig på att uppdatera. Kommer inte på vad jag ska skriva om.

Nästa vecka ska vi iallafall till BVC. Sist vi var där så berättade vi om hur dåligt Nemo sover och om hur svår han är att söva. Ska ha ett uppföljningssamtal på det. Det har ju blivit bättre iallfall. Numera kan jag lägga honom och han somnar själv nästan varje gång oavsatt vilken lur det är. Han vaknar fortfarande på nätterna, har gett upp hoppet om att han nånsin kommer att sluta med det.. jag förutom då han blir tonåring kanske.

Var nog lite snabb med att uttala mig om att Nemo kryper snart. Han kryper fortfarande inte och det är fortfarande lika "nära" att han ska göra det. Han trivs bäst med att sitta tror jag. Han är helt enkelt inte redo för att förflytta sig, rätt skönt faktiskt. Har ganska många låga fönster med många blommor. Oj oj, vad det kommer se kalt ut här då han börjar krypa. Har även en hel del golvblommor. Hej då till er lixom.

Nyår var jätte trevligt som väntat. Åt väldigt god mat och hade jätte mysigt. Helt perfekt var det! Förutom mitt bubbel som jag skulle skåla i som smakade vinäger men det är en annan historia. Då vi skulle åka hem så började det snöa. Jag var lite nervös ett tag då jag inte såg ett skit av vägen men jag tog oss alla hem helt oskadda. Då jag ska köra in på gården så inser jag att vi inte längre har en uppfart. Den hade helt drivit igen. Kunde knappt hitta huset faktiskt. På vissa ställen var det så mycket snö att vi inte såg in genom fönstret. Fick pulsa genom en meter snö för att ens ta oss in. Nästan lite läskigt. Man inser vad liten och hjälplös man kan vara mot vädrets makter. Hua!

Har påbörjat ett städprojekt i köket. Håller på torka och städa ur alla skåp och rengöra ugn och sånt. Det tar tid men det som är så skönt med att punktstäda är att man när som helst kan avbryta utan att det ser fördjävligt ut. Drar men igång ett stort projekt med att dra fram möbler och sånt så måste man ju göra klart annars ser det ofta värre ut än då man började. Nu tar jag det lugnt i min takt och håller på då jag känner för det, perfekt!

Kommentarer

  • Sandra säger:

    vi har sagt åt varenda släkting att "nu kryper han snart" i typ två månader...Han står ju i krypställning lixom men sen händer det inget mer... men som sagt- man får va glad så länge dom INTE river och sliter i allt (och gör illa sig) =)

    2010-01-04 | 17:10:11
    Bloggadress: http://kaldolman.blogg.se/
  • Sandra säger:

    Haha,ja men klappa händerna va ju jätteduktigt! Max har fått tre tänder, men det är väl allt jag kan skryta med...han har ingen aning om vart lampan är, han kan inte vinka och defenitivt inte klappa händerna! =)vi har inte ens sänkt sängen! Men det är ju skitsaker! dom kommer snart ikapp!

    2010-01-05 | 13:10:18
    Bloggadress: http://kaldolman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: