eko

love it or leave it!

Mitt nya nyttiga jag.

Kategori: Min vardag

Idag har vi varit och hälsat på några vänner som ska ha barn i maj. Min mun gick i ett från det att vi klev in genom dörren tror jag. Fullkomligt älskar att prata om graviditet, förlossning och barn. Hoppas dom inte blev less på mig. Har lite svårt att tygla mig då min egen graviditet och förlossning är ett sånt fint minne för mig. Kan prata om det i timtal.

Vi har bestämt oss för att bli ännu mera nyttig här hemma. Vi äter ju över lag rätt så bra mat men nu har vi tagit det en nivå längre och infört ätardag på lördag och mera frukt och grönt bland annat. Nu då jag inte ammar lika mycket så märker jag att jag får lättare att lägga på mig. Jag kan inte äta lika mycket som då jag helammade då jag åt massor! Går ut och går varje dag och har även börjat lyfta lite med fria vikter här hemma. Danne har visat mig några övningar men ska jag vara ärlig så känner jag mig mest fjantig då jag lyfter hantlar. Tycker jag ser så fånig ut. Är ju inte riktigt min grej heller att styrketräna. Är ju mera promenadtjej jag.

Försöker varje dag att komma på nya nyttiga rätter men det är svårt att det både ska vara nyttigt och smaka bra. Idag gjorde jag en broccolisoppa med morot och röda linser. Den smakade rätt bra för att vara så nyttig. Billig och snabblagad var den också så det vara ju bara ett plus. Har även kommit på det fina med att koka kyckling. Tidigare har jag alltid stekt kycklingen till oss och kokat den som Nemo ska äta men nu kokar jag den till oss med, den blir ju jätte saftig. Dock rätt så tråkig färg men är det till en gryta så syns ju inte det ändå. Min förhoppning med den här nyttiga livsstilen är bland annat att jag ska bli piggare och även att kanske att min reumatism ska bli bättre. Kosten ska ju ha betydelse så det kan ju inte skada att prova. Ingefära ska ju vara bra mot ledbesvär så det äter jag nästintill varje dag. Har jag det inte i maten så dricker jag ingefärste, jag gillar ingefära så det gör jag gladeligen.

Så, nu har jag uppdaterat lite här så ni vet att jag lever.

Kommentarer

  • Helen säger:

    Va roligt att hitta din blogg också :) Så att jag kan kika ibland och se vad som händer i ditt liv :)

    2010-01-26 | 20:55:11
    Bloggadress: http://helenundins.blogg.se/

Kommentera inlägget här: