eko

love it or leave it!

Se upp i backen!

Kategori: Min vardag

Idag gick vi ner på stan och köpte en pulka till Nemo. Har varit ute och dragit honom i den. Han skrattade då han åkte ner för en liten backe men var väl kanske inte så överförtjust som jag hade hoppats på. Ska ta ut han igen imorgon om vädret tillåter.

Nemo i sin nya pulka

Vi har även investerat i en ny bilbarnstol. Är lite blandade känslor. Han är ju väldigt tung att bära i äggkoppen som vi har släpat runt på sen han föddes men samtidigt så är det ju smidigt att ha allt klart då man kommer till bilen. Man kunde även välja vilken sida man skulle sätta han på (vi har alltid haft stolen bak pga airbagen). Nu så kan man bara ha han på en och samma sida, man måste ta ungen under armen och sedan sätta fast han då man kommer ut. Sen känns det ju lite vemodigt av den enkla anledningen att han blivit så stor. Hade samma känsla då vi bytte liggvagnen mot en sittvagn kommer jag ihåg. Kan jag få stanna tiden ett tag nu? Jag hinner inte med!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: