eko

love it or leave it!

Upptrappning dag 1

Kategori: Min vardag

Idag har jag alltså börjat äta igen. Allt gick jätte bra till en början. Åt mina blåbär, banan och avokado till lunch och blev proppmätt... ett tag! Efter någon timme så började magen skrika efter mera mat. Jag insåg att tiden mellan lunch och middag skulle bli mycket kämpig. Enligt mitt schema så fick jag inte äta nånting alls då. Va?! Jag brukar ju alltid äta mellanmål. "Åt" ju till och med mer då jag fastade för då var det typ var tredje timme man stoppade i sig nåt. Bröt mot schemat och åt en grovmacka med tartexpålägg på till mellanmål. Den smakade urk! Fy vilket äckligt pålägg tycker jag! Kände mig inte alls nöjd och med vetskapen om att jag faktiskt får äta idag så började huvudet mala om att äta mer. Var nu på väg ut till Nemos farmor och farfar för farfar fyllde år. Då vi kom dit så stod det grillat på menyn. Inte igen! No way att jag tänker genomlida ännu en grillfest och inte få äta samma sak. Grämer mig fortfarande över då Nemos morfar fyllde år och jag inte kunde äta. Nånstans mellan grillen och det dukade bordet så tog jag beslutet, jag skiter i det här nu! Jag åt grillat kött, potatissallad sås, you name it. Tänkte att det här kommer jag få sota för sen. Men jag har inte känt nånting konstigt alls. Inge ont i magen eller nåt. Däremot är jag glad att jag har ätit. Äntligen kan jag njuta av mat och livet igen. Imorgon ska jag på dop. Hade först inte tänkt fika nåt på dopet men får jag välja mellan fika och råkostsallad som står på mitt schema så blir det nog fika. Haha! Upptrappning nr 2 imorn.. tror jag skiter i den totalt. Nu får det vara färdiglekt!

Summa summarum: Upptrappning var mycket svårare än fastan. Får jag äta så vill jag äta regält!

Kommentarer

  • Madde säger:

    Tack gumman:)

    Hoppas att det är någorlunda bra med dig, det gör ont i mig när jag läser när du har ont,stackare:(

    Ska ni ut något i helgen?

    kram

    2010-07-22 | 22:45:56
    Bloggadress: http://mfaeldt.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: