eko

love it or leave it!

Ett nytt liv har kommit!

Kategori: Min vardag

Igår så fick min kompis sitt andra barn! Jag var helt säker på att det skulle vara en pojke men det blev en till flicka. Är så glad för hennes skull! Grattis till er!

Som jag skrev sist så avlöser problemen varandra. Nu vägrar Nemo att ligga på skötbordet. Han blir verkligen jätte ledsen då man ska byta blöja eller klär av och på honom. Jag fattar inte vad som är fel. Jag brukar få sitta på golvet och byta på honom men även där så blir han rätt så arg. Han vrider och vänder på sig och skriker som om livet hängde på det. Känner mig jätte hemsk som tvingar honom men han måste ju byta blöja ibland, så är det ju bara. Hoppas att det bara är en fas som det så fint kallas. Nån med liknande erfarenhet?



Kommentarer

  • Ejkej säger:

    Så är vardagen här hemma också. Ossian tvärvägrar att ligga ner, det är ju farligt för man skulle ju kunna missa nåt. Brukar varva med up&go blöjor när vi är nere så kan han stå upp medans jag drar på dom. Men ibland har man ju inget val och då är det distrahera, eller om det inte funkar tvinga, barnet som gäller.

    2010-03-04 | 08:33:00
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: