eko

love it or leave it!

Guess what?

Kategori: Min vardag

Nemo är sjuk igen... Han har ingen feber men är helt igenmurad i lillnäsan och har hosta. Det började i lördagskväll. Vi la honom som vanligt men han vaknade flera gånger och hostade. Då klockan började bli framåt 00.30 på natten så hörde Danne att han var jätte snorig. Under natten så sov han lite småoroligt men jag behövde aldrig plocka upp honom. Under söndagen så var han jätte snorig. Han ville inte äta, inte dricka, inte sova. Han var bara jätte grinig. Natten ska vi inte ens prata om! Jag tror seriöst att han vaknade en gång i kvarten HELA natten. Klockan 4 klev Danne upp för att åka och jobba. Nemo vaknade och fick välling, han somnade om igen efter ca en timme och sov till 7. Jag är rätt så mosig idag. Nemo har sovit ca en halvtimme under hela dagen, 15 minuter åt gången. Behöver jag berätta om hur trött han var? Han har alltså knappt sovit på hela dagen och ej heller ätit så värst mycket. Han är bara sååå täppt i näsan. Det är så synd om honom. Nattningen ikväll gick rakt åt h-vete. Han var så övertrött att han bara skrek. Jag bar och bar och bar. Till sist så somnade han i min famn. La försikigt ner honom i sängen... han vaknar och skriker. Danne stog och strök honom över huvudet och jag gjorde nåt taffat försök att sjunga för honom. Till sist så somnade han. Det är ungeför en 10 minuter sen så vi får väl se hur det går. Tror inte att det kommer att bli en lätt natt. Men ingen av oss ska upp och tidigt imorn så inatt kan vi hjälpas åt.

I övrigt så kan jag berätta att jag har jobbat hela helgen. Skulle egentligen jobba imorn och på onsdag men det blev ändrat. Nu kommer jag att jobba torsdag, fredag, lördag, söndag och måndag, heeela påsken. Påsken är inte så viktig för mig, jag kan gärna jobba och tjäna lite pengar. Nemo får fira påsk ändå, fast med pappa. Nåt påskägg ska han nog få med. Vet bara inte vad han ska få i ägget. Nåt förslag?

Idag blev Nemo 11 månader. Om en månad smäller det, då blir det kalas! Han fick lite presenter idag. Han fick en tröja av farmor, en haklapp, matskål, strumpor och ett par byxor. Hade beställt det för ett tag sen och det blev ju bra att det kom precis idag.

NU ska jag umgås med min kära sambo. Trevlig kväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: