eko

love it or leave it!

Ny dag med nya tag.

Kategori: Min vardag

Tack för all peppning jag fått om att ha Nemo sovandes ute! Känns som att det kanske kommer att gå till sist. Vet bara inte hur jag ska få honom att somna själv. Är det bara att rulla ut vagnen och hoppas på det bästa lixom? Då skulle han nog skrika så grannarna skulle undra vad jag är för slags morsa egentligen. Vet inte vad jag gnäller över egentligen, det finns dom som har betydligt större problem än mig. Har kommit ifrån mitt positiva tänkande lite tror jag. Håller ju på mycket med persolig utveckling men det är ju en färskvara som måste underhållas. Jag ensam ansvarar för min känslor. Jag kan inte hålla andra ansvariga för mitt mående, inte ens om dom kör traktor här utanför så min son vaknar.

Idag är det fredag! Blir på så himla bra humör då. Har inget speciellt inplanerat i helgen och det känns rätt skönt. Då kan man göra precis vad som faller en in.

Danne sålde sin bruksbil i onsdags så nu har vi gått fram att ha sammanlagt 6 bilar till 2. Det har ju tagit ca 1,5 år att sälja lite bilar men nu har vi inte längre ett bilmuseum, skönt. Många av bilarna var ju företagets men dom stod ju ändå och tog plats här hemma. Dom bilarna som finns kvar är Bonnevillen och taxin. Så nu har vi helt plötsligt inte nån bil att åka i. Bonnevillen tar man inte direkt ut nu och taxin är ju ute på jobb såklart. Men det löser sig nog. Jag är rätt van att gå överallt.

Nu ska jag ringa sis. Tjing!



Kommentarer

  • Ejkej säger:

    Alltså jag körde ju med att inte rulla vagnen redan från böjan, för att jag hade fått för mig att jag skulle ha mina prinicper. Min mamma tjatade på mig att få gunga, för "det är mormors privilegium" men jag vägrade. Har inte heller gungat eller buffat eller nåt sånt när han ska sova i sin säng.



    Men började aldrig med det, alltså redan från början, så är ju därför han är van det. Vet däremot inte hur man ska få till det när dom vant sig vid att gungas...

    2010-03-12 | 10:33:28
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/
  • annelie säger:

    gfattar precis vad du menar ang traktorn! Lovis sov jätte dåligt ute i början och vaknade av minsta lilla, sj satt jag o var svin förbannad på varje buss/traktor osv som gasade förbi! :S smällde brevbäraren m locket då han lämnade posten så var jag beredd att springa ner o gud vet vad ;)

    JAG ger Alva en flaska inne då hon är påklädd o klar, sedan lägger jag ut hon i vagnen. inget knuffande, gungande eller dylikt utan samma samma varje dag. overall på, välling, tutte och ut i vagnen :)

    2010-03-12 | 10:54:46
    Bloggadress: http://anelis.blogg.se/
  • Madde säger:

    Skulle vara skoj om vi kunde träffas snart, antingen i Smöråker eller i stan:)kram

    2010-03-12 | 23:47:51
    Bloggadress: http://mfaeldt.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: