eko

love it or leave it!

För dig går jag genom eld om jag måste.

Kategori: Min vardag

Har precis suttit och tittat på youtube på kändisar utan smink. Är ju inte utan att det känns liiite bra för en annan att även dessa skönheter ser ut som vanliga dödliga männsikor utan all denna styling. Sen ramlade jag över ett rykte om att Lady Gaga är en man, eller tvåkönad. What? Kan ju inte stämma.

Hur som heslt så njuter jag av vårvädret som sprider sig över vårat landskap. Hängde ut tvätten på altanen idag, det tog ju lite tid innan den torkade men det doftade verkligen ljuvligt av den sen.

Nemo gör framsteg hela tiden. Han reser sig upp mot allt som går att resa sig upp mot och även sånt som inte är så lämligt vilket medför att han ramlar en hel del. Han kan vinka och säger katt så fort han ser katterna. Åsså tittar han i taket och säger lampa ganska ofta med. Han sover för det mesta nätterna igenom vilket har medfört att jag i princip har slutat amma. Då han vaknar vid 5-6 på morgonen så är han så hungrig att han inte har tålamod till att amma utan då vill han ha välling, och fort ska det gå. Sedan är ju han mätt och pigg och är inte alls så sugen på att amma. Inatt så vaknade han vid 2 och då var jag bara in dit och stoppade om honom så somnade han om, hade det varit som det var förut så hade jag tagit med honom in till oss och ammat honom men nu lät jag han ligga kvar. Han verkar inte sova så bra inne hos oss längre, han snurrar mest bara runt och vill krypa iväg. Så jag kan nog säga att jag har ammat i drygt 10 månader. Min plan att amma i ett år gick i stöpet. Men vill han inte amma så är han nog mogen att sluta. Han kommer ju inte att behöva sörja och sakna amningen. Han kommer heller inte att slita i mig och gråta för att han inte får. Han har valt själv att sluta och det känns bra i mitt mammahjärta. Jag kommer nog att sörja amningen mer än honom. Tänk från början då han var nyfödd när jag satt där med såriga bröst och bara ville lägga ner amningen för det kändes som svetslågor mot brösten varje gång han skulle amma, vilket var typ heeela tiden. Trodde inte då att jag skulle sitta här, 10 månader senare och sakna att amma! Det tog tid för mig att känns mig trygg med amningen men då allt funkade så uppskattade jag verkligen att jag inte gett upp. Jag ville verkligen amma och ni ska bara veta vad jag fick stå ut med för att få det att funka. Men jag ångrar inte en sekund att jag härdade ut. Jag har gjort det för mitt barns skull, för Nemo gör jag vad som helst!

Kommentarer

  • Hanna säger:

    ÅÅÅÅ, HERREGUD!!! DETTA, OM NÅGOT, ÄR VETKLIGEN KÄRLEK!!! <3 GUD, SÅ VACKERT!!! :-)
    SUPERSTOOOR ILOGE TILL DIG SOM (M)AMMA!!!
    ATT DU HÖLL UT SÅ LÄNGE!! FAST DU HADE DET RIKTIGT BESVÄRLIGT I BÖRJAN!!! DU SKA VARA SÅÅ STOLT ÖVER DIG SJÄLV!!! GULD VÄRT!!! <3

    2014-05-08 | 23:47:13
  • Hanna säger:

    ÅÅÅÅ, HERREGUD!!! DETTA, OM NÅGOT, ÄR VETKLIGEN KÄRLEK!!! <3 GUD, SÅ VACKERT!!! :-)
    SUPERSTOOOR ILOGE TILL DIG SOM (M)AMMA!!!
    ATT DU HÖLL UT SÅ LÄNGE!! FAST DU HADE DET RIKTIGT BESVÄRLIGT I BÖRJAN!!! DU SKA VARA SÅÅ STOLT ÖVER DIG SJÄLV!!! GULD VÄRT!!! <3

    2014-05-08 | 23:47:28

Kommentera inlägget här: