eko

love it or leave it!

Sjukling

Kategori: Min vardag

Har jobbat ganska mycket den här veckan därav dålig uppdatering.

Nemo mår inte så bra idag. Han har varit väldigt gnällig, sovit jätte mycket och bara legat och tittat helt utslagen. Inte är han särskilt sugen på att äta heller. Tog tempen som visade 38,8. Gav honom alvedon men han är fortfarande gnällig och nu sover han för tredje gången idag. Han orkar bara vara uppe typ 2 timmar åt gången. Lillkraken. Känns ju inge bra att åka och jobba då han är sjuk. Han har som inga andra speciella symptom på sjukdom. Lite lite snorig men inte alls mycket. Kanske är fler tänder på g. Har ju hört att det brukar vara ännu värre då tänderna uppe kommer fram, för inte sjutton var han så här himla dålig då det var dom nedre tänderna. Vi får väl se. Hoppas han är piggare då han vaknar igen.

Igår när jag kom hem från jobbet så ville Danne visa mig vad Nemo lärt sig under dagen. Och helt plötsligt så ställer sig Nemo upp med gåvagnen och knatar iväg med den. Min lilla älskling! Han är så söt då han kommer och går med den, och han skrattar hela tiden och ser så stolt ut. Han är så himla duktig.

Sen kan jag även meddela att reumatismen satt sig under fötterna. Har haft ont nattetid i en vecka men nu sen två dagar tillbaka så har jag ont även dagtid. Detta innebär att jag har väldigt svårt att gå utan skor. Så nu går jag runt med inneskor hela dagarna för att kunna förflytta mig från olika rum utan att det ska ta en halv dag. Känner mig som en gammal tant. Men det släpper väl snart och sätter sig någon annanstans... 

Hinner tyvärr inte skriva mer för nu måste jag göra mig iordning för jobbet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: