eko

love it or leave it!

Inskolning dag 1

Kategori: Min vardag

Idag var dag ett av tre inskolningsdagar för Nemo. Det gick över förväntan! Han lekte ute på förmiddagen med alla dom andra barnen och han var inte alls så intresserad av oss föräldrar. Visst kom han några gånger och tankade trygghet men inte alls så mycket som jag hade trott...eller hoppats på kanske. Sen var det dax för samling. Nemo hade en egen prck på golvet med sitt namn som det var tänkt att han skulle sitta på, det gick sådär. Han ville helst gå runt och kika men det blir väl bättre med tiden. När det var dax för lunch så ser jag till min fasa att det är glas och poslin framdukat. Ops, hemma kör vi med plasttallrik med sugpropp och pipmugg. Men även här imponerade Nemo på oss. Det är klart att det gick ju kanske inte så jätte bra att dricka ur dricksglas och det blev en liten fight mellan oss om glaset. Jag tror faktiskt att jag ska ta dit en pipmugg så får han börja så. Det är så mycket annat nytt ändå som det är. På vilan så sov han ute i vagnen, han kinkade lite och försökte sätta sig upp eftersom det var så mycket han ville titta på men efter ett tag gav han upp. Han sov i 1½ timme, precis som han brukar göra hemma. På det stora hela så är jag jätte nöjd med dagen. Det har gått mycket bättre än jag hade vågat hoppas på. Får se hur de andra två dagarna blir. Det verkar vara en toppen förskola med toppen personal.

Dagen till ära så har jag haft ganska ont i lederna. Det är första gången på två veckor så jag får väl vara nöjd ändå.

Gårdagen var tung, mycket skit hände och jag ska försöka lägga det bakom mig. I övrigt så har jag jobbat hela helgen. Nästa helg jobbar Danne och helgen efter det jobbar jag igen. Hurra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: