eko

love it or leave it!

Summer update

Kategori: Min vardag

Är sjukt dålig på att uppdatera här som vanligt. Har rätt så fullt upp med att jobba och då jag är hemma så vill jag ju vara med familjen. Ja, ni känner säkert till hur det är. I måndags så öppnade förskolan upp sina portar igen. Skönt att äntligen kunna lämna Nemo på dagis. Visserligen så har det ju gått väldigt smidigt att lämna bort Nemo då vi har jobbat men man känner sig ju ändå lite besvärlig.

Snart ska jag dra iväg till jobbet. Fast just ja, jag har ju köpt en cykel nu så nu tar jag mig till jobbet på ca 5 minuter istället för 25 som det brukar bli då jag går. Jätte härligt att ha en cykel, jag har inte cyklat på så många år så jag hade nästan glömt hur snabbt det faktiskt går att cykla. För att vara helt ärlig så hade jag nästan glömt bort hur man cyklar med. Haha! Nja, nästan iallafall, jag var lite ovan och vinglig. Det enda jag egentligen är lite missnöjd över är att det inte ger så bra träning som promenad. Tycker att man mest bara sitter och rullar fram.

Sitter och skriver vid min nya bärbara dator, så om ni tycker att det är konstigt skrivet och stavat så skyller jag på det. Har inte vant mig vid att ha sådana här platta tangenter.

Nu ska jag slänga i mig lite tidig lunch innan jag börjar jobba. Ha en underbar dag i det fina vädret, själv ska jag sitta nere i en källare i personalmöte i tre timmar. Men hörrni, är det bara jag, eller visst känns det lite i luften ändå att hösten är på ingående? Tycker att vindarna är lite kyliga. Eller så är det psykist, så fort det blev augusti så tyckte jag att det blev kallare.

Så här ser min cykel ut! Fin va? Fast jag har skärmar på min. Nu väntar jag bara på att pakethållaren ska komma så jag kan ta med mig Nemo ut på cykelturer. Det tror jag att han skulle gilla!





Bild lånad från Google.

Bör jag tillägga att jag är galet nöjd och stolt? =) Måste få skryta liiite.

FÄRG
Svart/röd
RAM Aluminiun
RAMGAFFEL Dämpad, SunTour XCT V3 MLO, låsbar
VÄXELSYSTEM Shimano® Acera®
DÄCK Kenda 54/559
BROMSAR Mekanisk skivbroms. Tektro Novela
VIKT 13,8 kg

Kommentarer

  • Mallanmamma.se säger:

    Sally älskar att följa med och cykla så jag gissar på att Nemo också skulle gilla det! :)

    2011-08-03 | 11:52:39
    Bloggadress: http://www.mallanmamma.se
  • Sofia säger:

    Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram.... :))

    2011-08-05 | 18:56:22
  • Annalena säger:

    Det hade varit roligt om du dykt upp. Kram

    2011-08-17 | 19:11:30
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/
  • Sandra säger:

    Åh, det värmer i hjärtat att andra känner sådan glädje med oss. Tack!! :)

    På tal om annat så håller jag till fullo med dig om att cykeln är en sjuhelsike bra uppfinning som man helt och hållet glömt bort. Jag som bara har 2 km till jobbet älskar när våren kommer och cykeln åker fram. Snabbt och snålt färdsätt ;)

    2011-08-17 | 23:49:11
    Bloggadress: http://aggerydsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här: