eko

love it or leave it!

Livet är en dans på rosor, oftast på taggarna

Kategori: Min vardag

I fredags så hade jag min första tenta. Vi hade 6 timmar på oss och jag satt i 5 timmar och 50 minuter. Jag har ingen som helst aning om huruvida jag klarade den eller inte. Den var ganska analyserande och om jag analyserade tillräckligt eller ej vet jag faktiskt inte. Men nu är den gjord och nu sitter jag och skriver på ett paper om yttre och inre faktorer på vuxenutbildning. Rätt så tråkigt ja. Fick antagningsbesked från Umeå universitet förra veckan. Jag fick en reservplats på dietistprogrammet, plats 26. Inte så stor chans att jag kommer in med andra ord. Men det är iallafall bättre än förra gången jag sökte, då kom jag på plats 68 om jag inte minns fel. Hade ju inte tänkt gå där heller egentligen men det kändes lite kul att kolla hur jag låg till ändå.

Fick en kommentar på mitt youtubeklipp som jag la ut förra veckan. Videon är tydligen men fejk. Men jag tycker faktiskt inte att det spelar någon roll om just den där killen blivit utsatt för mobbning eller inte. Det viktiga är budskapet som förmedlas och att döma av vad många fler än mig som lagt upp videon så tror jag nog att budskapet nått fram ändå. Det är min åsikt. Dessutom är låten bra.

Ikväll ska jag titta på luciauppträdande på Lilla förskolan. Nemo ska ha en alldeles för stor pepparkaksdräkt på sig men han är söt ändå såklart.

Till helgen är det jobb som gäller. Jag har egentligen inte alls tid och nu ångrar jag mig lite att jag tackade ja. Fick frågan redan i oktober om just den här helgen och då visste jag inte riktigt hur jag skulle ligga till i skolan men jag ville heller inte tacka nej. Det är ju inte direkt så att man får mindre att göra i skolan bara för att det är jul heller. Har verkligen hur mycket som helst att göra i skolan de kommande 4 veckorna.

Har haft stora problem med reumatismen i några dagar. Jag har ätit en hel del värktabletter och hoppats på placeboeffekten. Lämnade prover igår så jag kan nog vänta mig ett samtal från min läkare om dåliga värden. Hoppas nästan att han ringer så jag kan fråga om han inte kan skriva ut några värktabletter till mig som faktiskt hjälper. I helgen så har jag haft ont i båda handlederna, axeln och en arm. Gissa hur lätt det är att röra sig då. Jag är 29 år gammal och min sambo får hjälpa mig vid av och påklädning. Ska det verkligen vara så? Ska jag verkligen inte kunna duscha själv eller skära upp en gurka?  Har börjat äta nyponpulver som ska vara så himla bra har jag hört. Inte heller det hjälper. Ibland vill jag bara lägga mig ner och ge upp.

Nu måste jag återgå till studierna.

Kommentarer

  • Annalena säger:

    Vet inte vad jag ska skriva.....du har ju lika ont ändå :-((((( Men jag tycker i alla fall att det är så jävla orättvisst. Älskar dig så mycket.

    Puss mamman

    2011-12-15 | 08:11:03
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/
  • Annalena säger:

    Puss på dig min lilla gurka.

    2011-12-15 | 20:39:26
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/

Kommentera inlägget här: