eko

love it or leave it!

Jag är inte bitter

Kategori: Min vardag

Det blev en vaken natt på jobbet. Har sovit och vaknat omvartannat hela natten. Mest har jag bara varit vaken. Då väckaren ringde klockan 6 imorse så var jag gråtfärdig. Slet mig iallfall ur sängen och var någorlunda anständig då första personalen ramlade in genom dörren. Då jag slutade gick jag raka vägen hem och sov. Blev inget pluggande alls för mig under dagen.

Sedan hämtade jag Nemo på dagis. Han hoppade runt i sin grävmaskinspyjamas och tyckte att livet lekte. Jag stod med rödsprängda ögon och håret spretandes åt alla håll. Luktade jag inte lite svett också? Försökte klä på ungen ytterkläderna. Fick till sist på honom skorna... på fel fot! Eller var det fel sko jag vet inte så noga. Kollade mig runt och kunde konstatera att ingen av personalen gick runt i födelsedagskostymen. Det var väll för väl. Fick med mig barnet ut från dagis och höll på ramla in i en snödriva då jag försökte ta mig förbi en parkerad bil som stod precis utanför ingången till dagis på tomgång dessutom. Gav dem en mindre trevlig blick och gick vidare utan att säga ett ord. Höll på krocka med en bil då jag närmade mig en korsning och inte fick stopp på bilen.  Muttrade en rad fula ord över dubbfria vinterdäck och gled ner lite diskret i sätet för att slippa visa mitt skräcklagna ansiktsuttryck. Tog oss hem med livet i behåll men med något sämre humör.  

Mitt nyttiga leverne tappade jag nånstans efter vägen hem från jobbet. Har tröstat mig själv med diverse kakor och godis ikväll. Har gjort några tappra försök att plugga men inte heller det har gått så bra. Nu ska jag krypa ner i sängen och vara väldigt tacksam över att mitt barn sover på nätterna.

Är det idag det är alla hjärtans dag? Det har jag inte märkt av... Tror att jag ska döpa om den här dagen till alla jävligheters dag. Jag är inte bitter, inte det minsta.

God natt! 

Kommentarer

  • Sis säger:

    Åh gulla, vad jag lider med dig. Vet precis hur det är, man vill helst av allt bara stänga in sig i sovrummet och sova 3-4 veckor i sträck! Hoppas att du fått en bra natt nu i alla fall.

    Här bröt det ut magsjuka igår kväll igen... Zeke naturligtvis. Har inte sovit en minut på hela natten, bara torkat kräk. Och morgonen har jag ägnat åt att avboka tandläkar- och läkartider... Crap. Det är åt helvete allt.

    2011-02-15 | 08:21:24
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Mamma säger:

    Den jäste över natten. Hade väl inte hettat upp den tillräckligt när jag blandade i buljongen.

    Trodde jag skulle dö på måndagmorgon, när jag öppnade locket oxh det såg ut som en isländsk varm källa.....det bubblade....och lukten.

    Under tårar och stor självömkan spolade jag ner nästan 10 liter ärtsoppa i toaletten.

    SKA ALDRIG MER VARA DUKTIG!!!

    Kram

    2011-02-18 | 12:23:33
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/

Kommentera inlägget här: