eko

love it or leave it!

Medicinsk Yoga

Kategori: Min vardag

Ja, som rubriken lyder så är det vad jag har provat på idag. Man skulle ligga och andas på en massa olika sätt och gör rörelser som fick mig att inse att jag är lika vig som ett kylskåp. Inget jag kommer att utsätta mig för igen med andra ord. Haha! Körde en hårt tråningspass på crossen istället och insåg att det är mycket mer min grej än att ligga på en matta och andas. Märker att jag har börjat fått lite resultat med min träning och min nyttigare kost, men det går segt. Unnar mig en ätardag i veckan och efter den dagen (som mest ser ut som en svullardag) så är det som att börja på ruta ett igen. Svårt det där med lagom och att äta med måtta. En vanlig dag för mig brukar se ut ungefär så här: Frukost: knäckebröd med kesella, örtsalt och groddar och en kopp grönt the. Brukar försöka klämma in en pass på crossen på förmiddagen så efter det blir det en proteindrink. Till lunch så blir det ofta rawfood. Har lite svårt att variera mig på den fronten bara så det blir samma rätter mest hela tiden. Till mellis blir det kanske kesella, frukt/russin, en näve nötter och en kopp the eller kaffe, men det varierar väldigt. Middag brukar bli det som jag lagat till övriga familjen alltså vanlig husmanskost. Kvällsfika brukar bli grönt the, en proteindrink och frukt. Så här ser det förstås inte ut varje dag, utan det här är exempel på hur en bra dag kan se ut. Igår åt jag till exempel en bulle till kvällsfika. Haha! Får se hur länge jag kommer att leva så här nyttigt. Känner jag mig själv rätt så är det inte så länge. Sen beror det alldeles på vad jag gör om dagarna. Då jag jobbar faller det här på en gång. Där blir det massa fikabröd, mackor och grejer hela dagarna. Så fort jag kliver in på jobbet försvinner mitt nyttiga jag av någon anledning. Nog om detta.

Har fortfarande inte fått alla engelskaböcker så det går väldigt segt med pluggandet. Det enda jag har är en bok som heter Animal Farm och den är skit dålig. Tacka vet jag Twilightböckerna!

I söndags så skulle jag och min familj åka och mata änderna som vi brukar göra lite då och då. Nemo fattade på en gång vad som var på gång och stegade fram med ivriga steg. Då vi närmade oss vattnet så såg vi en död andhane ligga på isen. Vi förvånades även över vad tyst det var där som det annars brukar kacklas på rätt friskt av hungriga änder som väntar på bröd. Då vi kom fram så fanns där inte en enda fågel, mer än ytterligare två döda. Nemo blev jätte ledsen då han förstod att vi inte kunde mata några fåglar och grät förtvivlat. Någon som vet vad som har hänt med fåglarna? I vanliga fall brukar det ju vara uppåt 40-50 änder. Sorgligt var det i alla fall och jag hoppas verkligen att någon tar bort dom döda änderna annars kommer väl dom andra aldrig tillbaka.

Hej då!

Kommentarer

  • paps säger:

    det där med bulle till kvällsfika passade mig bäst

    2011-02-02 | 22:44:30
  • Sis säger:

    Herregud vad nyttig och duktig du är! Kesella och groddar! Jag känner mig som en nassegris i jämförelse! Dessutom har min träning helt havererat nu med all jävla magsjuka runt omkring mig. Satsar på nya tag nästa vecka! Kram.

    2011-02-03 | 07:35:06
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Jannice säger:

    Tack! :) Det har varit jättesvårt att hålla tyst men jag har velat vänta ganska länge eftersom jag har varit så himla nojjig men nu har vi ju hört att hjärtat slår så vi hoppas allt är bra där inne.. :D Ska inte du ha en till snart? ;)

    2011-02-03 | 21:58:04
    Bloggadress: http://jannicenordin.blogg.se/
  • Jannice säger:

    Okej, hoppas han ger med sig snart då.. Jag och Mats har varit sugna på en bäbis i omgångar i typ 2-3 år, aldrig samtidigt.. men nu äntligen :D

    2011-02-03 | 22:06:20
    Bloggadress: http://jannicenordin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: