eko

love it or leave it!

Matprat

Kategori: Min vardag

Vad roligt att min senaste recept uppskattades. Nu känns det ju faktiskt som att jag vill lägga ut fler.

Här kämpar jag på med Crosstrainern. Än så länge så tycker jag att det är jätte roligt. Idag har jag dock ledvärk i axlen så det får bli en vilodag, men det är ju nödvändigt med sånna med. Det jag tycker är desto svårare är att lägga om kosten. Jag älskar verkligen mat! Försöker att dra ner på lite kolhydrater men inte så att det går till överdrift. Kanske att jag tar lite mindre potatis eller så. Vill kunna njuta av det jag äter. Att sluta med bröd är för mig helt uteslutet. Fattar inte att folk orkar hålla på med alla möjliga metoder. Själv är jag nog lite så här att jag tar det bästa ur alla metoder, vilket såklart resulterar i totalt fiasko. En metod säger "ät mer fett och proteiner och dra ner på kolhydrater" och nästa säger "satsa på långsamma kolhydrater och dra ner på fettet". Ja, ni fattar ju själv att det inte blir så bra att kombinera dessa två. Men äter det gör jag. Att äta för lite gör oftast att man går upp i vikt hur ologiskt det än verkar. Lagom är bäst. Nu då jag tränar så kan jag ju dessutom unna mig att äta lite mer så att kroppen kan få ut maximal effekt av träningen. Nog om detta.

Funderar mycket över min framtid. Ska förmodligen fortsätta plugga till hösten. Utan högskoleutbildning kommer man ingen vart, iallfall inte jag. Trodde att min senaste KY-utbildning skulle ge mig lite möjligheter men jag jobbar fortfarande som timvikare och jag är less på det nu. Hade ju varit trevligt om jag hade hunnit betala av mitt senaste CSN-lån innan jag drar på mig ett till men nu är det som det är.

Kommentarer

  • Malin säger:

    tråkigt och höra att du har ont.

    Fick svar idag att jag kunde visst använda en vanligt kylskåpsmagnet men de jag har är i så fall för svaga så jag åker på att köpa en ny magnet i vilket fall som helst.

    2011-01-18 | 16:20:19
    Bloggadress: http://www.mallanmamma.se
  • Sofia säger:

    Klart det var du som sa det! :) Du är min kloka väninna ju :)

    2011-01-27 | 20:15:23
    Bloggadress: http://mabinta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: