eko

love it or leave it!

Dietist

Kategori: Min vardag

Här är det dåligt uppdaterat som vanligt. Sitter mest och pluggar då jag sitter vid datorn. Får panik då jag tänker på vad mycket jag har kvar att göra innen kursen är slut. Hoppas verkligen att jag hinner. Tanken är ju att jag ska söka till beteendevetare och förhoppningsvis börja plugga det till hösten. Men ju mer jag tänker på att börja plugga igen desto mer kommer min gamla dröm tillbaka, att plugga till dietist. För några år sedan så pluggade jag in nödvändiga ämnen för att söka till dietistprogrammet men jag kom tyvärr inte in. La det på hyllan och läste till behandlingsassistent istället Men intresset för kostrådgivning finns definitivt fortfarande kvar. Jag tror ärligt talat att det är min drömyrke, att få jobba som dietist. Tyvärr så är det ju så att den närmsta dietistutbildning är i Umeå och den finns inte på distans. Hur jag än vrider och vänder på det så känns det omöjligt för mig i dagsläget att plugga 3 år (minst) i Umeå. Så att läsa till dietist får nog fortsätta att vara en dröm för mig. Tyvärr!

Efter fallolyckan där jag gjorde illa ryggen så har min träning fått stå tillbaka. Igår så provade jag att träna igen och det gick jätte bra. Blev så inspirerad då jag surrade med sis som berättade att det går jätte bra för henne att träna, du är så duktig! Så nu är det bara att ta sig i kragen och sätta igång igen, sommaren är snart här... ja även om det inte känns som så då man tittar ut idag. SNÖ!

Nu ska jag plugga.
Trevlig helg!

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Hoppas verkligen att du kommer att kunna läsa till dietist ändå någon gång! Hoppas att det kommer en distansutbildning snart! Du skulle passa bra som det! =)

    2011-03-13 | 19:47:44

Kommentera inlägget här: