eko

love it or leave it!

Så här ser det ut i mitt liv

Kategori: Min vardag

Har inte mycket tid över till bloggen. Här kommer iallafall en liten uppdatering.

Igår lämnade jag in en skoluppgift som jag har kämpat med sedan i torsdags. Det var ett paper (varför man nu väljer att kalla det så, vad är det för fel på svenska lixom). Den skulle vara 5-7 sidor lång ex försättsblad och referenser. Den blev 6 sidor lång, 6 sidor ordbajsande. Det var sååå tråkigt och jag är inte särskilt nöjd heller. Ber till gud att den är godkänd iallafall. Förra veckan fick jag tillbaka en annan uppgift. Man kunde erhålla betyg 0-3, jag fick 3! Hur nu det gick till fattar jag inte. Men det är bra att ligga på lite plus om man presterar sämre sen tänker jag. Fick slutbetyg på hela det första momentet idag och det slutade på B, det är jag mer än nöjd med.

I tisdags när jag satt i köket och pluggade så tittar jag ut genom fönstret och ser en hund springa helt fritt ute på gatan, jag gick ut och lockade på den och hon kom på en gång. Hon såg ut ungefär som en schäfer fast svart, jätte fin var hon Det visade sig att hon hade rymt och jag kontaktade polisen. Efter många samtal hit och dit så fick jag till sist åka ner med henne på stationen. På kvällen så ringde ägaren till mig och tackade mig så mycket. Det visade sig att det var en granne längre ner på gatan som rådde om hunden. Skönt att det löste sig till sist.

Sen jobbar jag även en del. Fint med lite extra cash tycker jag. Går ganska bra att kombinera plugg, jobb och familjeliv. För tillfället iallafall.

Å till sist så måste jag ju även säga att Mr Hyde har flyttat in i min kropp och tycks inte ha några planer på att lämna mig. Har haft ledvärk i 3 veckor nu och jag är så fullproppad med smärtstillande att det är ett under att min lever fortfarande... lever hahaha! Inte fungerar smärtstillandet speciellt bra heller. Har bestämt mig för att lägga om kosten som ännu en åtgärd. Har ätit efter syra bas teorin i två veckor nu. Jag kör inte så strikt men jag inbillar mig att det är bättre än inget. Det går alltså ut på att äta mat som inte är syrabildande i kroppen. Uteslutet är då animaliska produkter, mjölkprodukter, kaffe, svart te, och de flesta glutenprodukter. Vad blir då kvar? Ja, typ rotsaker, grönsaker, vissa frukter, rött te med mera. Astråkig kost om jag ska vara helt ärlig men smärtan är olidlig. Jag måste göra nåt, vad som helst! Var längesen jag var så här dålig, så länge. Jag är precis där jag var för 2 år sedan. Bra medicin, verkligen...

Här får ni ett smakprov på vad jag har tryckt i mig idag. Den innehåller selleri, fänkål, kallpressad linfröolja, renat vatten, ingefära och vetgräspulver. Skulle behöva en juicecentrifug så jag slipper grönsaksköttet och bara kan dricka som en juice men nu fick det bli så där. Och jag, det är precis lika äckligt som det ser ut och låter. Skål!


Kommentarer

  • paps säger:

    Bra jobbat med skolan, du är duktig. Trägen vinner. Hmm, det såg inte smaskigt ut det som var i glaset.

    2011-11-04 | 07:22:29

Kommentera inlägget här: