eko

love it or leave it!

What's happening to me?!

Kategori: Min vardag

Shit vilken gnällblogg det här blivit. Här kommer ett till inlägg och hur misslyckat saker i mitt liv blir.

I lördags så skulle jag vara så duktig att slå en egen bearnaise till middagen. Jag vispade den över ett vattenbad för det skulle man minsann göra enligt receptet. För att göra en lång historia kort så kan jag berätta att såsen skar sig och då jag vispade frenetiskt för att rädda den så sprack glasskålen jag använde. Var bara att slänga hela skiten. Hej då bearnaisesoppa, dig gick det visst inte att äta av.

I tisdags så fyllde en väldigt nära vän till mig 30 år. Hon skulle ha öppet hus på söndagen innan mellan klockan 12-16. Jag hade naturligtvis tackat ja till inbjudan. I söndags så sitter jag och sliter mitt hår på grund av en skriftlig examination som mina lärare har satt i system att lägga över helgerna. Klockan 14.30 så ringer min vän och frågar vad jag gör. Jag suckar och börjar beklaga mig över hur mycket jag pluggar och vad mycket jag har att göra. Jaha, skulle inte ni komma till mig idag..? Va?! Är det idag! Jag har alltså glömt bort min väns 30-års fest, inte okej!! Jag var helt säker på att det var nästa helg. Jag skämdes fruktansvärt mycket och svor alla möjliga svordomar över vilket klantarsle och dålig vän jag är. Vi slängde oss iallfall i bilen och var där 15.15 så vi var ju inom ramen för öppet hus tiden, men ändå!!. Fy fan vad kass och pinsam jag är. Dessutom har jag tagit på mig jobb nu på söndag så jag kan inte fatta hur jag strulade till allting. Vad är det som händer med mig? Kontrollfreaket Emma har tappat kontrollen, på allt! Jag kan inte lita på mig själv längre vilket är väldigt olustigt.

Igår var det föräldramöte på dagis, även det hade jag glömt bort tillfälligt. Jag kom på det en timme innan det började så det var ingen fara men jag kan inte fatta hur jag har kunnat bl så glömsk. Jag har verkligen för mycket att tänka på nu. Jag brukar skriva upp allt som ska hända men dessa två saker var jag som säker på att jag skulle komma ihåg ändå. Yeah right! Hur som helst så var det ett väldigt annorlunda och roligt föräldramöte, eller föräldrainfo kallades det för. Det skulle börja klockan 18.00. När vi kom dit var förskolan låst och igenbommad. Där fanns endast en påse och ett kuvert där det stod öppnas "klockan 18.00". Då vi öppnade kuvertet var det instruktioner om att vi skulle ta på oss reflexvästarna som låg i påsen samt gå med förskolans promensnöre. Västarna var barnens så de var rätt små men vi lyckades.. ja de flesta lyckades trä på sig sina västar. Danne fick ha sin som någon slags haklapp. Sedan var det instruktioner om hur vi skulle gå. Kan ju nämna att vi fick en hel del blickar då vi alla vuxna kom på led efter promenadsnöret med åtsittande reflexvästar. Vi gick till skogen och efter hela vägen så var det lappar utsatta lite här och där där de informerade oss om årets tema. De brukar alltid ha ett tema exempelvis bockarna bruse eller prinsessan på ärten. I år är det Bamse och hans vänner. Det var även peppande lappar utsatta och information om vart barnen brukar leka i kojor och så. Då vi kom fram så var all personal redan där. De hade tänt en eld och vi fick tälja till oss varsin grillpinne. Vi grillade korv och hade jätte mysigt. En annorlunda och rolig kväll helt enkelt. Vill ni läsa mer eller kanske se vad snygga vi var i våra västar så kan ni gå in på Lilla förskolans blogg.

Nu blir det inget mer skrivet för ikväll, jag skriver mer nästa gång jag har tabbat mig eller har något att gnälla över. Håll utkik! 

Ja och just det, ber om ursäkt för alla eventuella stavfel och andra missar. Jag vet att för vissa av er som läser gör det fysiskt ont i koppen av att läsa stavfel. ;)

Kommentarer

  • Sis säger:

    Hahaha gulla! Inte gör det ont när jag läser din blogg! Möjligen i magmusklerna då för jag garvar så hårt! Det är värre när jag läser en del andras... ingen nämnd, ingen glömd.

    2011-09-30 | 18:06:17
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här: