eko

love it or leave it!

Ayuroveda

Kategori: Min vardag

Tack för alla fina kommentarer. Blir alldeles varm i hjärtat då jag ser vad många som läser min blogg fast jag är urkass på att uppdatera.

Idag har jag en hemmastudie dag. Meningen är att jag ska sitta och plugga hela dagan antar men det skiter jag i. Brukar försöka ha Nemo hemma från förskolan på måndagar. Oftast så har jag hemmastudier varje måndag så då vill jag försöka i den mån jag kan ha honom hemma med mig och bara mysa. Och när nästantill hela helgen bestått av att skriva på en uppgift om utbildningspolitik (som är precis lika tråkigt som det låter som) så känns det extra bra att få rå om honom själv hela dagen. Vi har hunnit gå till lekparken och gungat med mera. Sen då vi kom hem så grävde vi upp den sista potatisen ur landet. Sen har vi grejat på inomhus för det började regna. 

I lördags var jag på en föreläsning om Ayurveda. Ni vet den där Indiska hälsovetenskapen där hela människan ska vara i balans för att man ska må bra. Det var en bra föreläsning, jag tycker att vissa saker är lite väl överdriven kanske men det är helt klart en bra tanke. Föreläsningen var på engelska av framfördes av en indisk läkare. Vissa grejer han sa var svåra att förstå men jag förstod det mesta. De flesta som var där höll på med Yoga och jag kände mig lite bortkommen. Men jag var där med min svärmor så hon höll reda på mig. I pausen så bjöd de på frukt och olika tesorter. Glöm allt vad Earl grey heter här var det ingefära, hibiscus, citron och allt möjligt. Kände verkligen känna hur kroppen blev helad då jag drack. Haha! Nä, men skämtåsido, jag skulle faktiskt vilja börja hålla på med nåt som jag mår bra av. Personlig utveckling eller mindfulness eller vad som helst. Jag tror att jag skulle behöva göra nåt för bara mig. Kanske skulle börja med att träna och äta vettigt igen. Har som helt tappat det och det märker jag av väldigt mycket. Usch trivs inte med mig själv just nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: