eko

love it or leave it!

Glamour!

Kategori: Min vardag

Bara för att få klaga lite till så ska jag göra en kort resumé av senare delen av gårdagen.

Hämtade Nemo på dagis och han gick direkt in på sitt rum och började leka. Perfekt tänkte jag då kan jag plugga lite till innan det är dags att laga mat. Då det varit tyst där inne lite för länge så går jag dit och kollar vad han gör. Han har då pillat isär dammsugaren i mindre delar så den inte funkar längre, eller rättare sagt så har han plockat isär tidigare lagning av dammsugaren som han också var orsaken till. Anledningen till att dammsugarn stod framme från första början var för att jag hade något konstig föreställning om att jag faktiskt skulle hinna städa här hemma den här månaden, något som ännu inte blivit av. Återgår till studierna. Nemo kommer efter ett tag och säger bajs. Mycket riktigt har barnet bajsat och dessutom tagit av sig blöjan. Gaaah! Av med alla kläderna och ner i badkaret. Medans jag står där och försöker få Nemo ren så skiter Selma på mattan. Gaaaah igen! Fort ta reda på bajset på matten, det bör tilläggas att det inte är en liten matta som man enkelt kan stoppa i tvättmaskinen utan en stor tjock som måste rengöras by hand. Under tiden så förvandlar Nemo badrumsgolvet till en inomhusbassäng. Upp med ungen ur badet medans Selma lägger ett bajslass på hallgolvet. Tog rätt på bajset och satte igång med middagen. Nemo ritar med en bläckpenna i en av mina svindyra studieböcker som jag hade tänkt sälja i framtiden och kanske få en slant för. Går iväg för att slå på igång en tvätt och lyckas precis missa att kliva i ännu en bajsklutt som Selma lagt på golvet i tvättstugan. Som jag tidigare berättat så är Selma konstant dålig i magen. Vi väntar med att äta eftersom Daniel brukar komma hem vid 17.00. Nemo är jätte hungrig så då klockan är 17.05 så ringer jag Daniel för att höra vart han är. Inget svar. Jag och Nemo kan inte vänta längre så vi äter. Danne sladdar in 17.20. Nemo vill då att de ska leka med bilar tillsammans vilket de också gör. Jag känner mig som världen sämsta morsa som aldrig har tid att leka med bilar med mitt barn för jag sitter och pluggar, står och lagar mat eller nåt annat hushållsarbete. Jag behöver komma ut så jag klär på mig för att gå på en promenad och lugna ner mig lite. Regnet börjar ösa ner.

Trevlig helg!

Kommentarer

  • Annalena säger:

    Verkar ungefär som min vecka. Och Emma, du är ingen dålig mamma...det är så här det är. Supermorsor finns inte, om dom var det varför skulle dom då vara så ihärdiga att framhäva det? Supermorsor är såna som du som trots detta bara bryter ihop och går vidare....värre vor det om du satte eld på grannens hus eller nå.

    Teet är köpt i Birsta på Kaffe & te shopen i gamla Ikeahuset.

    Love you.

    He en fin kväll, och du behöver inte spela på läppen.

    Kram

    2011-09-23 | 20:05:44
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/
  • Sis säger:

    Åh gulla vad jag känner igen mig! Om det är till nån tröst så hinner jag aldrig heller leka med min unge. Jag har fullt upp med precis ALLT annat... Börjar med lätt panik inse att det aldrig kommer att bli annorlunda heller. Man kommer inte plötsligt vakna en morgon och känna att man har hur mycket tid som helst. Ain't gonna happen...

    2011-09-23 | 20:35:04
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Sofia säger:

    Visst är det härligt? Det dåliga samvetet gnager konstant. Kram till dig

    2011-09-24 | 11:22:45
    Bloggadress: http://mabinta.blogspot.com/
  • Sandra säger:

    Jaså? Ja, om det är så, så är det ju himla smart och än en gång förvånas man hur fantastiskt & fascinerande det är med kroppens alla funktioner. Men precis som du säger så kan man ju undra vad det finns för ämnen i fläskkorven som min kropp möjligtvis saknar. ;D hehe



    Och när jag läser ditt senaste inlägg inser jag eller rättare sagt hoppas att med graviditeten kommer också denna "super-power-mammakraft" du innehar utan att bryta ihop efter en sån dag. Ha inge dåligt samvete, du tar igen det med tusen en annan dag..skickar en styrkekram!

    2011-09-26 | 21:04:53
    Bloggadress: http://aggerydsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här: