eko

love it or leave it!

Men snälla nån

Kategori:

Har suttit å tittat en massa på nyheterna på morgonen om beskjutningen som ägde rum i fredags på en skola i USA där flera barn sköts till döds. Samtidigt loggar jag in på Facebook och får se hur många Svenskar fortsätter att förargas över att några sekunder av Kalles jul blivit bortklippt. Herregud alltså! Vissa familjer får fira jul i avsaknad av sina barn som numera är döda medan vi gnäller över att vi kommer sakna några sekunder av en tecknad film. Vad spelar det för roll?! Jag förstår att det kan vara väldigt viktigt med traditioner men det är ju inte så att hela programmet tagits bort. Hade det här inte blivit uppmärksammat i media är det säkert flera stycken som inte ens skulle märka att dessa sekunder var borta. Man kanske är och hämtar mer köttbullar å skinka just då. Ställer man det här "problemet" mot andra, lite större bekymmer tycker i alla fall jag att det bleknar rätt så kraftigt. Det blir jul ändå.

Nu är det kanske någon av mina läsare som blir förbannad på mig och tycker att jag är idiot. Varsågod att tyck det i sådana fall. Mina åsikter är mina och dom får jag stå för likt alla andra får stå för sina egna åsikter. Mig kommer ni i alla fall inte se sitta och gilla nåt dylikt på Facebook åt varken ena eller andra hållet. Jag har viktigare saker för än så. Fascinerande ändå att folk har så mycket tid över att de orkar sitta och lägga upp klipp och bilder om pepparkakegubbar och chokladbollar och allt möjligt de hittar på nätet.

Jag brukar i vanliga fall inte ta upp debatterade ämnen i bloggen då jag helst håller mig utanför sådant. Men nu kan jag faktiskt inte vara tyst. Hoppas att ni som tycker olikt mig ändå kan känna att ni respekterar mig och mina åsikter. 

Kommentarer

  • Jossan säger:

    WORD!!! Knappt man kan logga in på fäjsbuck längre utan att sitta i ett hav av skämskuddar. Milslånga debatter om att en rasistisk scen blivit bortklippt ur kalle anka liksom. Finns det något värre i-landsproblem älle?

    Hehe, excuse my novel;) Du är bra! Hoppas ni haft en fin jul och nyår. Kraaaam påre!

    2013-01-02 | 00:24:54
    Bloggadress: http://josfiin.blogg.se

Kommentera inlägget här: