eko

love it or leave it!

Å nej å nej å nej!

Kategori: Min vardag

Idag hade jag föreläsning hela förmiddagen. Jag satt och nickade hela tiden, var så sjukt trött. Som tur var så blev föreläsningen som vi skulle ha på eftermiddagen inställd så jag gick raka vägen hem och brann av i två timmar på soffan. Då jag vaknade kände jag mig allt annat än pigg å fräsch. Hade jag inte lite ont i halsen med? Jo banne mig det hade jag! Jag håller alltså på att bli sjuk. Jag kan riktigt känna hur mitt immunförsvar jobbar på högvarv för att det inte ska bryta ut. Jag tror att det är över ett år sedan jag var sjuk sist (ja, förutom min kroniska sjukdom då) så det vore väl inte alltför konstigt om det var min tur nu. Men jag vill inte! Jag har fan inte tid att bli sjuk, inte nu!

I skrivande stund sitter jag på jobbet. Ska jobba natt, känns inte så super lockande att vara här då jag känner mig så här. Men jag biter ihop. Är jag liks här kan jag lika gärna jobba. Många andra här är ju förkylda med så jag platsar bra i skaran.

Lite oroad över mina helgplaner är jag dock. Bryter den här skiten ut kan jag nog inte åka till söderhamn som planerat. Crap!

Nu ska jag fortsätta jobba.

Kommentarer

  • Annalena säger:

    Den är hopplös den här förkylningen. Man blir liksom inte av med den. Har gått så här i 3 veckor. Jätte "däppt" i näsan, ont i halsen mm. Hade 2 dagar med hög feber som jag fick stanna hemma, men annars hasar jag mig fram.

    Tänk lite på dig själv också. Det finns bara en av dig.

    Puss <3

    Mamman

    2012-03-02 | 06:05:36
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/

Kommentera inlägget här: