eko

love it or leave it!

One step forward, two steps back

Kategori: Min vardag

Idag har jag gjort kyckling i lergryta till middag. Slängde i lite av vad jag hade hemma. Men om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte om jag tycker att det var så gott. Resten av familjen åt men nja, jag tycker att smaken var lite intetsägande. Har inte riktigt fattat grejen med lergryta, visst är det lättsamt att slänga ner allt i en och samma grej å sen bara in i ugnen. Men jag känner att jag tappar lite kontrollen över vad som sker i den där stora grytan. Jag behöver peta och smaka å ha full koll på grejerna då jag lagar mat.



Sen har jag även fyllt på förrådet med Gojibär eftersom det var slut. Gojibär är så himla nyttiga att jag kan bara inte låta bli att äta dem. Dom smakar inte speciellt mycket och är inte speciellt billiga heller men hälsoeffekterna de ger gör det värt varende krona.
 

I övrigt så har den här veckan varit mest bara skit. Känns som att ingenting har funkat som jag har velat och för varje motgång så tappar jag greppet på ett sätt som påverkar många saker runt omkring mig. Det får gärna hända nåt positivt nu, det vore inte fel.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: