eko

love it or leave it!

Förlåt...

Kategori: Min vardag

Har tagit ett låååångt blogguppehåll å jag har väl egentligen ingen annan ursäkt till det än tidsbrist. Har haft fett mycket att göra i skolan. I fredags gjorde jag den (förhoppningsvis) sista tentan den här terminen. Det var statistik å det gick ärligt talat inte alls så särskilt bra. Jag tror att det kommer att bli min första omtenta faktiskt.

Förra söndagen så fyllde mitt älskade hjärta hela tre år. Det var helt fantastiskt mycket folk här och jag fick verkligen springa arslet av mig för att allt skulle funka så bra som möjligt. Jätteroligt tycker jag och jag tror faktiskt att alla som var här var nöjda. Olyckligtvis så skar jag mig i handen på lördag så mitt planerade bullbak fick stå åt sidan. Men jag är ju så pass korkad att jag inte riktigt kunde ta att min plan gick i stöpet. Så på söndagen, 1.5 timme innan alla gästerna ramlade in så satte jag en deg på jäsning. En minut innan klockan slog 13.00 (som då var den satte tiden för kalaset) så tog jag ut den sista plåten med bullar. Kalaset var superlyckat och Nemo fick otroligt mycket fina presenter. Tack allihopa!

Igår var vi till Sundsvall på vårmässa, det var roligt men jobbigt att springa efter Nemo som drog åt alla möjliga håll. Danne tävlade i att hålla ut en kettlebell som vägde 8 kg. Då vi gick hem låg han på tredjeplats. Bra gjort tycker jag med tanke på hur många som provade att tävla. Jag köpte mig lite godisremmar och Nemo fick en heliumballong, hoppa i en hoppborg och kramas med mumintrollet.

Nu hinner jag tyvärr inte skriva mer men jag kan bjuda på lite bilder som kompensation för min dåliga uppdatering.


Tårta som jag gjorde till kalaset.


Och här är den andra tårtan.


Födelsedagsbarnet med presenten från mamma och pappa.


Nemo med mumintrollet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: