eko

love it or leave it!

Give me a break!

Kategori:

Vissa ställen är mer att föredra att få reumatisk smärta på än andra. Smärtan jag har fått i nacken nu är inte en av dem. Aaaaaaj! Varje gång jag nyser vill jag bara lägga mig ner och dö för det gör så ont i nacken. Har sån himla problem med reumatismen nu, haft det i flera veckor. Så sjukt jobbigt att gå runt och ha ont hela tiden.

Gnäll, gnäll, gnäll. Är det nånsin nåt annat i den här bloggen. Usch vad tråkigt det måste vara för er att läsa det hela tiden. Blir trött på mig själv.

Igår var jag hos min fina och bästaste vän Annika och gjorde slingor. Jag tappade drygt ett halvt kilo hår. Fattar inte vad det är frågan om! Har alltid haft så mycket och tjock hår och nu tappar jag allt. Vad beror sånt på? Vitaminbrist, stress, ålder? Har ingen aning jag, rädd och ledsen över mitt håravfall blir jag i vilket fall. Håret som valde att stanna kvar på mitt huvud blev fint iallafall.

Sedan ringde jobbet och behövde folk till helgen. Jag var förberedd på att jag skulle bli tillfrågad. Valde efter noggrant övervägande att säga ja till fredagskväll men nej till lördagens dygnspass. Jag har inte tid, eller ork kanske. Känner mig fullständigt slutkörd.

Har ännu inte tagit beslutet om jag ska köpa fikabröd till Nemos kalas eller inte. Det vore bara så himla skönt att göra det. Är jag en dålig mamma då? Kanske jag får behålla lite hår och får lite mindre reumatism-attacker om jag varvar ner en aning. Alltså hur gör man när man tar det lugnt? Utan att få prestationsångest vill säga.

Kommentarer

  • Sanna F säger:

    Glöm inte bort dig själv, du ska ju dras med dig resten av livet och då måste du må bra och orka med så vila, säg nej och gör sånt du gillar då och då!
    Och det där med vila utan prestationsångest det undrar jag också... Håller på att bryta ihop av den känslan nu när jag är sjukskriven... MEN tror att man nån gång måste kämpa med den känslan för vem vet nästa gång känns det kanske ännu lättare och man kanske till och med kan vila utan ångest..
    Kram
    P.s köp fika till Nemos födelsedag.. Det tänker jag göra och jag är ingen dålig mamma för de... Eller hur?!:)

    2013-04-16 | 17:33:41
  • Mia säger:

    Klart du ska köpa bröd. Jag brukar tänka att det är lättare att köpa bröd än tid, bara att du tänkt tanken känns som att du behöver tiden bättre.
    Du är hursomhelst världens bästa mamma för Nemo, med eller utan köpebröd:-)

    2013-04-16 | 18:30:55
  • Ulrika säger:

    KÖP!!!

    JAAA KÖÖÖÖÖP!!

    Du är INTE en dålig mamma för det! Köp och piffa det köpta isf om du känner för det! Tyå glasyr på sockerkaka eller pynta med annat!!

    :)

    2013-04-17 | 20:47:49
  • Madde F säger:

    Fina Emma, köp fika bröd!
    Håller med Sanna, du är inte en sämre mamma bara för att du köper fikabröd;)
    Kram hoppas du mår bätttre snart.

    2013-04-17 | 23:03:38

Kommentera inlägget här: