eko

love it or leave it!

Time out please!

Kategori: Min vardag

Idag känner jag mig verkligen helt slut. Jag känner mig bitter, trött och less. Avundsjuk på folk som har semester och har haft semester. Avundsjuk på folk som är frisk. Jag känner mig avundsjuk på folk som bara kan gå hem efter jobbet och slänga sig i soffan och kolla på tv hela kvällen, göra vad helst som faller dom in. Ta mig inte fel, jag älskar mitt liv och min familj men ibland behöver jag få utrymme att älska mig själv. Att göra saker för att jag vill och behöver det, inte för att det förväntas och krävs av mig. Exempelvis skulle jag vilja komma hem nån gång till ett dukat bord med maten klar, slippa känna att jag måste städa huset, tvätta, bädda rent i sängarna. Ibland känns det som att jag kvävs. Jag behöver en paus från allt ansvar. Jag vill äta popcorn till middag och känna att det är okej. Jag skulle behöva nåt som gör att jag orkar. Näst sista terminen på skolan börjar snart och jag känner mig allt annat än peppad och utvilad.

Ta det jag har skrivit med en nypa salt. Jag behövde bara få gnälla av mig lite.

Kommentarer

  • Mia säger:

    Våga testa, det kanske är fler i familjen som vill ha popcorn till middag. Det kanske inte är någon fler än du själv som tycker att saker behöver vara som du tror. Kan vara värt ett försök faktiskt. För övrigt har jag inte bakat än, det är så många saker jag måste hinna och göra innan snön kommer. Kom ihåg att du får aldrig tiden tillbaka...kan du jobba lite mindre? Du har ett liv att leva oxå:)
    Kram!

    2013-08-21 | 18:46:23

Kommentera inlägget här: