eko

love it or leave it!

"Ledig dag"

Kategori: Min vardag

Kom hem från jobbet 9.30 idag. Tidigare har man slutat 9.00 när man jobbat natt men det är nu ändrat till 9.15. Den extra kvarten de lagt till känns ohyggligt långt vill jag bara meddela.

Hur som helst. Väl hemma satte jag mig och vickade på tårna en liten stund tills jag blev rastlös. Strålande sol idag, jag måste bara ut! Tentan hänger tungt över mig men näe, jag vägrar sitta inne vid datorn i detta väder! Men nåt kreativt måste jag ju ändå se till att göra. Jag vet! Varför inte ge sig ut å springa i köttyxvärmen! Sola å motionera samtidigt, kan som inte bli bättre! Sagt å gjort. Drog på mig minimalt med kläder, bara tillräckligt mycket för att vara någorlunda anständig i spåret. Det var ungefär 345 grader å jag höll bokstavligt talat på att svettas ihjäl. Jag var övertygad om att min tid var kommen. Lyckades, med livet som insats, till slut ta mig runt spåret. Väl hemma igen tänkte jag att jag nog förtjänar att sitta å slappa i en solstol bara en liten stund. Hinner inte mer än att sätta mig så dyker det upp 4 gubbar från hemab på grannens gård som ligger störande nära där jag låg å solade, eller tänkte ligga å sola. Åååå, inte fan vill jag ligga där bredvid dom heller! Inte vet jag vad dom håller på med heller men igår var dom hos en annan granne till mig. Rätt vad det är står de väl på min gård med! Schas!

Näe, det är nog lika bra att jag går in å sätter mig vid datorn å pluggar.

Kommentarer

  • Sis säger:

    Köttyxvärmen... Hahaha! Vi är lika tokiga både du och jag!

    2013-05-29 | 15:32:19
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se

Kommentera inlägget här: