eko

love it or leave it!

Birsta, check! Ren ugn, check!

Kategori: Min vardag

Jo då, en tripp till Birsta vart det idag minsann. Jag handlade både det ena och det andra, det var ju rea lixom. Dessutom var jag in på en av mina favoritaffärer, Boom som helt plötsligt ska upphöra. Buhu! Total utförsäljning av allt. Utförsäljningen hade nog hållit på ett tag för det var väldigt utrensat men några fynd gjorde jag i alla fall. 

Direkt då jag kom hem satte jag igång och rengöra ugnen (!). Det var verkligen på tiden och jag kände att jag ville ha en ren och fin ugn till nyårsafton. Tyvärr så lyckades jag ta sönder en del till ugnen när jag skulle sätta ihop den igen (efter att ha rengjort alla fyra glasluckor som fanns). Jag satte tillbaka spärren fel så när jag stängde luckan så gick den inte att öppna igen. Paniken steg och jag tog tag och drog för allt jag var värd. Jag fick upp luckan igen, men delen jag satt dit felaktigt sprack. Denna lilla plastgrej finns att köpa som reservdel till den nätta lilla summan 378 kr. Dyrt misstag. 

Här får ni en efterbild på ugnen. Har ingen bild sedan innan rengöringen, men jag lovar, det var riktigt nasty! 



Kommentarer

  • Hanna säger:

    God fortsättning på er! 💕
    Va skönt att du äntligen fick ett jullov du med! 💝
    Så härligt att du och Anja fick rå om varandra både på jul och nyår! 💞
    Sköt om er! 💗

    2015-01-04 | 11:50:21

Kommentera inlägget här: