eko

love it or leave it!

Julafton i stora drag

Kategori: Min vardag

Har lyckats vänt på dygnet lite lätt. Fasen vad fort det gick. Imorgon kanske jag kliver upp lite tidigare än vanligt i alla fall då jag ska åka till Birsta en sväng. Hoppas på att hitta nåt fynd. 

Julen var trevlig och mysig. Nemo väntade ivrigt på att tomten skulle komma ner genom skorstenen natten mot julafton och lägga paket i hans julstrumpa. Han ställde fram pepparkakor som han bakat helt själv samt ett glas mjölk. Han skrev dessutom en lapp till tomten (med lite hjälp) att han skulle vara i Sollefteå på kvällen så att tomten skulle åka dit med resten av julklapparna. Nemo vaknade redan klockan 4.00 på morgonen och tyckte att han kunde gå och titta i julstrumpan. Jag lyckades övertala honom att somna om tack å lov. Tomten hade ätit upp nästan alla pepparkakorna, druckit mjölken och svarat på Nemos lapp. Dessutom hade tomten knölat ner 4 små paket i strumpan. Nemo var överlycklig! 

Efter denna mysiga morgon var det bara att klä på sig och gå ut och skotta. Herregud vad det hade snöat! Bästa Kim kom förbi och hjälpte till att skotta vilket var tur annars hade vi aldrig kommit iväg. 

Väl framme i Sollefteå var det bara att mysa och trivas resten av dagen. Jag och Anja lagade mat tillsammans. Zeke och Nemo lekte och busade som de alltid gör. 

På morgonen vaknade vi upp till ett rätt så kylslaget resele. 

Vi åt en lång och härlig frukost innan färden styrde hem till Härnösand igen. En trevlig jul! 

Nu laddar jag om för nyårsafton. Den firas hemma på aspvägen. Skulle verkligen vilja få till ett litet inlägg som återblickar på 2014 men jag vet inte om jag kommer hinna. Vi får se! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: