eko

love it or leave it!

Ändrade planer

Kategori: Min vardag

Klev upp relativt tidigt idag, planen var en Birsta-resa. Nemo hade uttryckt att han var sjuk men det var inget som märktes. Jag tänkte att han kanske bara sa så eftersom Daniel gick runt och sa att han var sjuk (pollenallergi). Nemo var pigg och gick ut och satte sig i bilen och väntade. Efter en stund gick även jag ut och satte mig i bilen. Vände mig om och frågade Nemo hur han mådde. Han svarade "jag mår lite bra." Sen kräktes han rakt ut, och igen och igen och igen... Det vara bara att ställa in hela resan. Duscha av Nemo, städa ur bilen, tvätta överdraget till bilstolen. Tvätta hans kläder, skor. Det kom verkligen överallt. Nemo blev mest besviken över att inte kunna åka, han hade sett fram emot det. 

Nu i efterhand kan jag ju ändå tycka att det var tur att det hände hemma. Tänk om det hade hänt typ inne på Ikea eller nåt annat. Gud så hemskt! 

Så ja, nu får jag helt ändra mina planer. Kommer ändå inte få några problem att fylla dagen, finns massor att göra. Men först en cykeltur. Köpte nytt däck igår, ett som skulle vara extra tåligt mot punktering. Kan ju behövas till mig. He he! 

Kommentarer

  • Emma säger:

    Fy stackars liten :(
    Tur ni inte kom på kaffe

    2014-05-18 | 22:40:24
  • Hanna säger:

    "Va gör du nuförtiden? Varför hör du aldrig av dig?" ;-)
    Saknar att läsa dina blogginlägg! :-)
    Jag har iallafall fått träffa din UNDERBARA syrra ikväll! :D Och även sett ditt modiga syskonbarn sjunga
    på kulturshowen på skolan! :-) NICE! G'NIGHT! :-)

    2014-05-22 | 23:05:01

Kommentera inlägget här: