eko

love it or leave it!

Dåligt föräldraskap

Kategori: Min vardag

Fy vilken pissig morgon jag haft. Nemo frågade imorse om hav fick sitta vid datorn, det hör inte till vanligheten att han sitter där överhuvudtaget. Jag såg det som en chans att kanske för en gång skull få en bråkfri morgon. Jag sa att han fick sitta där om han sedan lovade att klä på sig själv utan gnäll. Självklart lovade han det. Tiden rann iväg å jag fick säga till han att klä på sig nu. Gjorde han det? Nej! Fick jag tjata? Ja! Den lugna morgonen utvecklades snart till en ren mardröm. Tjat, grin å skrik. Jag tappade humöret fullständigt å Nemo var trotsigare än vanligt. När vi väl kom ut i bilen var vi båda helt slut av allt bråk.Vi pratade i bilen, kramades och blev sams innan vi skildes åt. Nu sitter jag i bilen på en parkering å tårarna bara forsar. Känner mig sämst. Usch! 

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Usch, jag vet precis hur det känns...! :-( Hade en liknande dust med min son igårkväll...Man känner sig som som sämsta mamman i världen...:-( Men det är ju INTE så!!! Man är ju inte mer än människa!! Huvudsaken är väl att man kan göra just som ni gjorde!
    Prata ut, kramas och bli sams! <3 INGEN är PERFEKT!!! Det räcker att man är GOOD ENOUGH!!! :-) Och det är jag rätt övertygad att du är!! :-) Torka tårarna och upp med hakan! <3 Är det något jag har märkt...så är det att ens barn ALDRIG är långsinta!! Och att man inte behöver göra sig förtjänt av deras kärlek!! <3 Dom älskar en precis som man är...med alla skavanker...!! ;-) Skickar en STYRKE-KRAM till dig min väns syster! ;-)

    2014-05-08 | 16:33:54
  • Hanna säger:

    Ska bara tillägga en sak...Tror att barn som får mycket kärlek, kan ta att man bråkar på dom emellanåt, bättre! Och av det jag har läst i din blogg...så verkar ju Nemo vara rätt härligt bortskämd med uppmärksamhet och kärlek!! :D Tycker att det känns gott i hjärtat när man kramas och är lite extra go med varandra, efter ett sånt där bråk....Det är som att plåstra om varandras sår..;-)
    Försök att få en lite mysigare avslutning än början på denna dagen...;-) <3 Själv är jag så tokig så jag låter min 7-åriga pojke vara vaken och titta på finalen (ESC) så länge han orkar...;-) Sov gott så småningom! :-)

    2014-05-08 | 16:56:26

Kommentera inlägget här: