eko

love it or leave it!

Söka jobb

Kategori: Min vardag

Igår sökte jag ett jobb. La ner en massa tid på att få till en så pass bra ansökan som bara möjligt. Kände verkligen hur gärna jag ville ha det här jobbet. När jag skickat iväg ansökan så drog jag även iväg ett mess till en gammal kollega som jag vet jobbar där och skulle kunna lägga in ett gott ord för mig. Fick till svar att tjänsten redan var mer eller mindre tillsatt och att den mest låg ute "för syns skull". Vart så himla ledsen. Jag som verkligen hade engagerat mig och börjat fundera hur det skulle funka att jobba där. Ni vet sådär som man gör när man går på husvisning. Mentalt har man ju redan flyttat in, möblerat å allt! Vart så himla besviken! 

För några veckor sedan blev jag erbjuden inte mindre än tre jobb. Men inget av dem var något som tilltalade mig det minsta. Det var för övrigt det här jag hade skrivit om när mitt långa inlägg bara försvann förut. Hur som helst, en av dem som ringde och erbjöd mig jobb stötte jag på dagen efter. Helt plötsligt kom det fram en man till mig och säger "Jaha, här har vi Emma Olsson förstår jag". Eeee, ja vem är du? Han berättade vem han var och att han hade googlat på mig. Creepy! Jag vet ju att många arbetsgivare gör sådant nuförtiden. Kollat upp en på sociala medier och så, men ändå! Kändes lite olustigt faktiskt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: