eko

love it or leave it!

Sjuk

Kategori: Min vardag

Igår när jag klev upp för att göra mig iordning för jobbet kände jag att kroppen inte riktigt var i form. Dagen innan hade jag snorat och nyst som en total galning men min avsikt var att jobba ändå. Jag var ju bara lite förkyld. Igår morse klev jag alltså upp men fick sätta mig ner flera gånger för jag kände mig matt och yr. Jag fick anstränga mig för att fokusera blicken och jag fick snart lov att inse att jobba kanske inte var det bästa alternativet. Jag ringde och sjukanmälde mig och fick genast dåligt samvete. Jag gillar verkligen inte att vara hemma och vara sjuk. Hur som helst gick jag och la mig igen. Slumrade till en sväng. När jag vaknade nästa gång var jag helt klart sämre. Jag hade sån huvudvärk att det kändes som att hjärnan var större än huvudet. Jag mådde illa, kunde knappt hålla ögonen öppna. När jag ställde mig upp var jag så yr att jag höll på ramla ihop. Sen kände jag illamåendet tillta. Jag fick rusa på toa och kräkas. Jag fick för mig att jag mådde illa för att jag inte ätit något. Tog med mig en banan å kröp tillbaka till sängen. Hade ingen matlust direkt men tänkte att det kunde vara bra å äta. Sen somnade jag. Sov i flera timmar. När jag vaknade kände jag mig lite bättre. Huvudvärken var kvar men illamåendet var borta. Kunde jag kanske äta den där bananen nu? Det gjorde jag och den kom upp lika snabbt som jag svalt den. Tänkte att jag skulle ta en Treo mot huvudvärken, kanske det var pga av huvudvärken som jag mådde illa.  Mådde så dåligt att jag inte kunde dricka. Sen somnade jag och sov i ytterligare flera timmar. Samma visa igen när jag vaknade. Inget illamående men huvudvärk. Nu skulle jag dricka den där jävla treon. Hann dricka halva innan den kom upp igen. Suck! Somnade sedan om. När jag vaknade nästa gång mådde jag bättre. Huvudvärken hade släppt. Äntligen! Petade i mig en rostad macka och lite te vilket jag fick behålla. Resten av kvällen tog jag det bara lugnt. Jag var ganska svag men på väg tillbaka. Blir hemma från jobbet idag med för att vara säker på att jag är frisk innan jag börjar igen. 

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Usch, usch! Det där lät som en riktigt besvärlig gårdag!😳😔 Ändå gjorde du dig besväret att skriva inlägget igårkväll! 🙏 Du gör helt rätt som avvaktar och stannar hemma idag! Både för din egen skull och för andras! Släng det där dåliga samvetet åt hellvetet! 😉 Och sköt om dig själv! Hoppas du kryar på dig under dagen! 💕

    2014-10-14 | 09:46:31
  • Paps säger:

    Krya på dig.

    2014-10-14 | 18:00:00

Kommentera inlägget här: