eko

love it or leave it!

Sjuk

Kategori: Min vardag

Men ååååh! Jag har blivit sjuk, förkyld. Är faktiskt till och med hemma från jobbet. I fredags så vabbade jag halva dagen sedan jobbade jag hemifrån på eftermiddagen. På lördagen kände jag att jag blivit lite snorig och jag nös konstant. Söndagen var ungefär lika tills det blev kväll. Jag kände mig helt slut i kroppen. Febern kom smygande och jag blev sämre och sämre. Inatt har jag frusit å svettats omvartannat. Mådde så jävulst dåligt! Det ringde i öronen och jag såg nästan ingenting när jag gick till köket för att hämta vatten. Där nånstans tänkte jag att jag kanske inte skulle kunna jobba idag. Väckaren var inställd på 05:30. Jag klev upp, kände att febern gått ner men jag var fortf inte kry. La mig på golvet inne på toaletten och funderade hur jag skulle göra med jobbet. När jag låg där på golvet insåg jag att jobba kanske inte var det bästa alternativet. Jag vart helt enkelt tvungen att sjukskriva mig. Nåt som jag tycker är riktigt jobbigt. Vare sig det rör sig om vab eller sjukfrånvaro är det hemskt att vara hemma från jobbet. Då jag anmälde vab i fredags såg jag att jag bara vabat 1,5 dagar under hela 2015. Efter fredagen blev det alltså 2. 

Hur som helst, nu är jag hemma. Har dåligt samvete men ska försöka vila i att jag behöver vara hemma och att det var rätt beslut. 

Kommentarer

  • Paps säger:

    Krya på dig

    2015-12-07 | 20:57:46

Kommentera inlägget här: