eko

love it or leave it!

29 februari

Kategori: Min vardag

Känner att jag måste skriva ett inlägg bara för att det är skottdagen. Vet inte riktigt vad jag ska skriva bara. Dagen har bestått av jobb, äta middag, träna, duscha sen sova. Är som fast i vardagslunken. Händer inte mycket på veckodagarna. Men snart är det sportlov för Nemo. Det ska bli otroligt skönt! Föräldraledig en hel vecka.

I brist på annat att skriva om kan jag skriva 10 saker ni förmodligen inte vet om mig. Ni kanske inte bryr er heller men ändå. 

1. När jag dricker kaffe hemma har jag ofta lite malen kardemumma i kaffet. Det tycker jag är jättegott och stillar även suget tycker jag. 

2. Lukten av nytvättad tvätt som hängt ute är nog min absoluta favoritdoft. 

3. Jag har nästan alltid med mig handsprit när jag åker nånstans. Jag har lite lätt bakterieskräck. 

4. Jag kan få lite panik när jag är på resande fot över att inte kunna gå på toa när jag vill. Jag har en ganska liten blåsa och blir fort kissnödig. 

5. Jag är en otroligt känslosam tjej. Jag säger ofta att jag har alla känslor utanpå kroppen. Jag har lika nära till skratt som till tårar. Tack och lov har jag oftast något att vara glad för så jag skrattar väldigt ofta. Folk beskriver mig alltid som en glad tjej. 

6. Jag älskar att ge folk komplimanger och gör det så ofta jag kan. Spelar ingen roll om det är kompis eller nån jag inte känner. Jag går ganska ofta fram till folk jag inte känner och berömmer dem för hår, kläder, parfym, lite vad som helst. Har även stegat fram till kändisar å berömt dem efter en föreläsning exempelvis. På så vis är jag nog ganska oblyg. Hittills har jag inte mött någon som tagit illa vid sig av att jag kommit fram. 

7. Jag älskar kokos i alla dess former. En säker gåva till mig är att ge mig nåt som luktar eller smakar kokos. En annan säker sak att ge mig är allt som har med stjärnor att göra. Fullkomligt älskar allt som ser ut som stjärnor. 

8. Jag och min storasyster står varandra väldigt nära. Vi delar en historia som svetsat oss samman till oskiljaktiga. 

9. Mitt allra första jobb var på en plastindustri. Det var ett sommarjobb som jag jobbade på 3 somrar i rad. 

10. Favoritkrydda är salt och nymalen svartpeppar. Svårslagna kryddor enligt mig. 

Kommentarer

  • Mia säger:

    Det var en kul lista. Känner igen mig i punkt 6, man kan få nya kompisar varsomhelst bara genom några enkla snälla ord. På jobbet har vi börjat strössla lite kanel i kaffet (innan gubbarna kommit) och det är inte så tokigt heller.

    //Mia

    2016-03-01 | 09:29:03

Kommentera inlägget här: